Mens i en dag? Vanligt!?
Hej tjejer! Långt inlägg, men uppskattar ett svar från någon som vart med om något liknande.
Jag har en liten fråga som någon kanske kan svara på! Jag och sambon har försökt med bebisverkstad sedan oktober förra året, alltså snart i ett år. Denna månad har varit lite annorlunda där jag känt olika symptom som fått mig att tro att jag börjar bli sjuk (även om jag hoppats på att det är gravidsymptom). På min bim dag kom tant röd utan förvarning. Brukar ha en otrolig mensvärk, men denna gång ingenting som tyder på mens. Jag hade stickningar som kändes ungefär som ägglossning som började strax efter äl, enda fram till dagen innan bim. Men när mensen kom tänkte jag bara att det var skönt utan den förbannade molvärken som brukar göra mig illamående. Men mensen slutade, SAMMA dag som den kom. Idag är det andra mensdagen och inga tydliga menssymptom. Någon brun flytning bara som när mensen tagit slut.
Min fråga till er är: hur vanligt är det med mens i en dag när man vanligtvis alltid haft en mycket regelbunden cykel? :o :/
Symptom jag haft innan bim:
- Stickningar vid äggstockarna
- Otrolig trötthet (sover minst 3timmar på dagarna efter jobbet)
- Märkbart dålig kondis
- Känner mig nedstämd (typ pms)
- Kissar oftare än vanligt
Kan ju bara vara "tillfälliga" symptom. Men tänkte att det kan vara värt att nämna?
Tacksam för svar!!