• hope88

    Plus rd 11, 15 dagar efter ovitrelle, kan det verkligen vara sant??

    Hej :) Vad tror ni kan det stämma att vi verkligen är gravida?

    Jag och min man gjorde vårt 1a ivf nov 2015. Då gjorde vi korta protokollet med gonal-f 125ie och orgalutran. Fick ut 4 ägg varav 3 befruktades. Ett sattes in men de andra klarade sig inte till frys. Testade minus runt nyår och vart så sänkt. Loggade ut här och tog en paus.

    Nu 30/7 påbörjade vi ivf 2. Det långa protokollet denna gång. Började med synarela spray och vart nedreglerad och började men gonal-f, denna gång 175ie. Plockades på 10 ägg 31/8 varav 6 var mogna att befruktas. Endast 1 ägg befruktades som det skulle och vi fick tillbaka det 2/9. Enligt läkaren ett toppen ägg på 4 celler. Hoppet fanns men vågade inte tro att det där ägget skulle ta sig när inga andra klarade sig. Inga till frysen denna gång heller.

    Jag vart överstimulerad 2 dagar efter ET och har varit på några ultraljud sen dess. Efter ett par dagar mådde jag bättre men 2 dagar senare i söndags mådde jag sämre igen. Tappades på vätska igår och har påbörjat fragminsprutor för att undvika blodproppar. Läkaren sa att detta kunde tyda på graviditet.

    Tjuvtestade med clearblue plus igår och fick ett svagt plus (rd10) även v 1-2 på clearblue digital. Testade idag igen och pluset var starkare. 15 dagar efter ovitrelle så visst måste den gått ur kroppen? Kan det verkligen vara sant? Är vi gravida? Efter åratal av försök och misslyckanden. Aldrig sett ett plus på stickan. Kan det varit guldägget? Hoppas så! <3

    Officiell testdag 18/9 på rd 16 så är ju tidigt än!

    Kram på er!

  • Svar på tråden Plus rd 11, 15 dagar efter ovitrelle, kan det verkligen vara sant??
  • hope88
    Cyanea skrev 2016-09-13 18:24:02 följande:

    Det låter som ett alldeles äkta plus - stort grattis :D 


    Åh jag hoppas så!! Är så nojig att det ska gå fel. Men just nu ska vi ha barn <3

    Tack :))
  • Cyanea

    Det var jag också. Jag njöt aldrig riktigt av mitt första plus. Plussade, precis som du, första gången någonsin efter IVF. Första gången fick jag missfall, och när jag insåg det insåg jag även hur dum jag varit som oroat mig konstant. Det hjälpte inte ett dugg att ha oroat mig från första början. Istället hade jag slösat bort hela min första graviditet (som var väldigt väldigt kort) på att noja. Kanske skulle det vara enda gången jag skulle vara gravid, och inte fan hade jag njutit. Det ångrade jag jättemycket. 

    Andra gången var jag också orolig men intalade mig varje morgon så fort jag vaknade att jag var gravid. Jag klappade min mage och tänkte på att någon växte därinne. Jag tvivlade många gånger och jag trodde inte på det, men visst bodde någon där. 

    Det jag menar är att du inte behöver oroa dig. Visst finns alltid en risk att något händer. Den risken är dock betydligt mindre än att allt går strålande. Du blir inte mer förberedd och mindre ledsen av komplikationer genom att oroa dig - tvärtom tär du bara på dina redan väldigt små resurser. Behöver du så småningom sörja behöver du all kraft du kan få. Så njut. Skit i att noja, för är det något du är grymt bra på vid det här laget är det att hantera nederlag. 

  • hope88
    Cyanea skrev 2016-09-13 18:59:34 följande:

    Det var jag också. Jag njöt aldrig riktigt av mitt första plus. Plussade, precis som du, första gången någonsin efter IVF. Första gången fick jag missfall, och när jag insåg det insåg jag även hur dum jag varit som oroat mig konstant. Det hjälpte inte ett dugg att ha oroat mig från första början. Istället hade jag slösat bort hela min första graviditet (som var väldigt väldigt kort) på att noja. Kanske skulle det vara enda gången jag skulle vara gravid, och inte fan hade jag njutit. Det ångrade jag jättemycket. 

    Andra gången var jag också orolig men intalade mig varje morgon så fort jag vaknade att jag var gravid. Jag klappade min mage och tänkte på att någon växte därinne. Jag tvivlade många gånger och jag trodde inte på det, men visst bodde någon där. 

    Det jag menar är att du inte behöver oroa dig. Visst finns alltid en risk att något händer. Den risken är dock betydligt mindre än att allt går strålande. Du blir inte mer förberedd och mindre ledsen av komplikationer genom att oroa dig - tvärtom tär du bara på dina redan väldigt små resurser. Behöver du så småningom sörja behöver du all kraft du kan få. Så njut. Skit i att noja, för är det något du är grymt bra på vid det här laget är det att hantera nederlag. 


    Du har så rätt så! Egentligen är ju aldrig något en garanti men njuta under tiden vore ju en bra idé. Jag har så dåligt tålamod men ska verkligen försöka njuta för jag kan ju inte göra något mer än ta hand om mig och hoppas på det bästa <3

    Tack för pepp!
  • hope88
    Cyanea skrev 2016-09-13 18:59:34 följande:

    Det var jag också. Jag njöt aldrig riktigt av mitt första plus. Plussade, precis som du, första gången någonsin efter IVF. Första gången fick jag missfall, och när jag insåg det insåg jag även hur dum jag varit som oroat mig konstant. Det hjälpte inte ett dugg att ha oroat mig från första början. Istället hade jag slösat bort hela min första graviditet (som var väldigt väldigt kort) på att noja. Kanske skulle det vara enda gången jag skulle vara gravid, och inte fan hade jag njutit. Det ångrade jag jättemycket. 

    Andra gången var jag också orolig men intalade mig varje morgon så fort jag vaknade att jag var gravid. Jag klappade min mage och tänkte på att någon växte därinne. Jag tvivlade många gånger och jag trodde inte på det, men visst bodde någon där. 

    Det jag menar är att du inte behöver oroa dig. Visst finns alltid en risk att något händer. Den risken är dock betydligt mindre än att allt går strålande. Du blir inte mer förberedd och mindre ledsen av komplikationer genom att oroa dig - tvärtom tär du bara på dina redan väldigt små resurser. Behöver du så småningom sörja behöver du all kraft du kan få. Så njut. Skit i att noja, för är det något du är grymt bra på vid det här laget är det att hantera nederlag. 


    Du har så rätt så! Egentligen är ju aldrig något en garanti men njuta under tiden vore ju en bra idé. Jag har så dåligt tålamod men ska verkligen försöka njuta för jag kan ju inte göra något mer än ta hand om mig och hoppas på det bästa <3

    Tack för pepp!
  • hope88
    Jag är bara jag skrev 2016-09-13 19:15:07 följande:

    Grattis! Jag har tatt hcg 13 dagar efter Pregnyl så 15 dagar efter är garanterat ett äkta plus.


    Åh det låter lovande! Hoppas bara pluset består <3
  • Cyanea
    hope88 skrev 2016-09-13 21:45:05 följande:
    Du har så rätt så! Egentligen är ju aldrig något en garanti men njuta under tiden vore ju en bra idé. Jag har så dåligt tålamod men ska verkligen försöka njuta för jag kan ju inte göra något mer än ta hand om mig och hoppas på det bästa <3

    Tack för pepp!
    Inga problem, vet ju hur tufft det är ;) Hoppas att du kan njuta av din graviditet och att allt kommer gå strålande <3
  • hope88
    Cyanea skrev 2016-09-14 10:34:55 följande:

    Inga problem, vet ju hur tufft det är ;) Hoppas att du kan njuta av din graviditet och att allt kommer gå strålande <3


    Jo det är ju det :/

    Försöker så gott jag kan <3 Hoppas vi med!
  • Cyanea
    hope88 skrev 2016-09-14 16:23:02 följande:
    Jo det är ju det :/

    Försöker så gott jag kan <3 Hoppas vi med!
    En dag i taget. Bara en dag i taget. Lev i nuet. Just nu är du gravid. Vad som händer imorgon eller om ett år är skitsamma, idag är du gravid. Idag är livet strålande :D 
  • hope88
    Cyanea skrev 2016-09-14 17:08:37 följande:

    En dag i taget. Bara en dag i taget. Lev i nuet. Just nu är du gravid. Vad som händer imorgon eller om ett år är skitsamma, idag är du gravid. Idag är livet strålande :D 


    Du har så rätt så <3 Något jag behöver jobba på i övrigt också. Njuta här och nu :)
Svar på tråden Plus rd 11, 15 dagar efter ovitrelle, kan det verkligen vara sant??