• lollojames

Gravid redan nu?

Hej alla kunniga! 

Jag undrar om det kan vara så att jag är gravid trots att jag testat negativt 3 gånger...
    My story:
    Slutade med p-piller den 20 Augusti 2016 efter att ha ätit dom i ca 5 år. 
    Jag och min sambo hade sex dagen efter och sen ca 5-7 gånger efter det. 

Jag har inte haft någon mens under tiden jag ätit p-piller. men om jag har missat två st på raken så har den kommit som ett brev på posten direkt! 
    jag har fortfarande inte fått min mens.. snart 1 månad efter p-piller slut. 

Jag har testat mig tre gånger sedan dess och alla var inom 2 veckor efter p-piller stoppet.  Sedan i fredags (den 9 september) har jag fått väldigt ont i bröstvårtorna och lite små/knappt ont i övriga brösten.. Tycker mig se blodådror.. Jag har också varit lite små yr och nästan illamående under helgen..(Men det kan lika gärna vara inbillning..) Och har idag haft så fruktansvärt ont i "magen" neråt mot fiffi så att säga.. 
    Jag har inte testat mig än då jag inte vill bli besviken igen...

Så min fråga är nog, tror ni att jag kan ha blivit gravid redan? Att det klaffade så bra direkt?   

Annars, vad tror ni att det kan vara? 

Så tacksam för svar! 

Dela gärna med er av era graviditeter, hur det var i början. 

• Svar på tråden Gravid redan nu?
  • Wasserdroppen

Det kan även vara känningar efter att du slutade med P-pillrena, det är ju en stor hormonomställning när man slutar. Kan också vara så att du är gravid. Antingen vänta och se eller ta ett test är nog enda sättet att få reda på sanningen. Håller mina tummar för att du ska få ett plus.

• ensamärstark

Omöjligt att säga om du är gravid eller ej. Antingen är du eller så är du inte. Du får nog ta dig i kragen och testa ändå ;)

Vet att för vissa går mensen igång regelbundet direkt efter pillerstoppet.

När jag slutade med mina p piller för över 10 år sedan så dröjde det nästan ett år innan jag ens fick min första mens.

Lycka till

• Aileen Allannah

Anta att du fick ägglossning direkt efter att du slutat med p-piller. Då skulle du vara i vecka fem nu, och det hade synts på tester. Det låter troligare att det är kroppen som ställer om efter p-pillerstoppet.

• lollojames

Tack! 

Jag hoppas verkligen att jag kan plussa nu! Men är som sagt rädd att det är neg..
    Så kan jag testa imorgon? För om det är något så borde det visa då? för det kan inte va för tidigt nu?

Kan man alltså ha så ont i bröstvårtorna och ont i magen pga hormonomställning? 

Jätte tacksam för era svar! 

Fortsätt gärna svara :) 

• ensamärstark
    lollojames skrev 2016-09-13 20:42:23 följande:

Tack! 

Jag hoppas verkligen att jag kan plussa nu! Men är som sagt rädd att det är neg..

Så kan jag testa imorgon? För om det är något så borde det visa då? för det kan inte va för tidigt nu?

Kan man alltså ha så ont i bröstvårtorna och ont i magen pga hormonomställning? 

Jätte tacksam för era svar! 

Fortsätt gärna svara :) 

Haha ja kroppens alla delar kan spöka utan anledning, kroppen o dess hormoner är ett mysterium. Testa idag tycker jag
  • Cyanea

Visst kan du vara gravid, men det kan tyvärr lika gärna vara pillerstoppet som spökar. Du har ju inte haft en naturlig cykel på flera år, så det kan kännas väldigt annorlunda mot vad du är van vid. Jag upplevde det som väldigt annorlunda mellan när jag gick på piller och när jag slutat. 

Testa igen, men var beredd på att du kommer behöva vänta ett tag innan kroppen kommer igång som den ska igen. Håller tummarna för att det går bra, lycka till! 

Svar på tråden Gravid redan nu?