• Nathaliieee

Gravid eller inbillningar

Hej och hoppas att det finns någon där som kan svara på mina funderingar som kanske har varit med om samma sak.

Det är såhär att jag tror att jag kanske är gravid. Hade min "mens" den 27/8. Den varade i 3 dagar och det är inte normalt hos mig. Har alltid mens 5-7 dagar och det kommer så pass mycket blod att jag måste både ha tampong och trosskydd sammtidigt. Men behövde bara ha tampong nu sist. Tänkte inte så mycket mer på det just då för vi va på familjesemester och tyckte då att det va skönt och slippa blöda i flera dagar.
    Nu i mer än en veckas tid har jag haft mensliknande smärtor i nedredelen av tjejmagen och dessutom på det så fick jag ljusrosa blod på pappret i förrgår efter att jag kissat och torkat mig. Tänkte då att nu kommer mensen men det kom inget mer.
    Har sjukt ont i brösten och dom känns väldigt tunga (brukar aldrig kännas så). Halsbränna från och till och har det aldrig förutom sist när jag va gravid med sonen.
    Humöret är verkligen ingenting att leka med, trött är jag också och fått en massa finnar :S
    Alla dessa symtom som jag har/känner får mig att tänka att jag kanske är gravid. Det kanske inte va riktig mens som jag fick den 27/8de. Trodde att jag hade äl den 8/9 men det är väl alldeles förtidigt att känna såhär då?!
    Har iaf nu beställt graviditettest och borde väl få hem den på fredag men är för nyfiken orkar inte vänta. Någon som har varit med om samma sak?

• Svar på tråden Gravid eller inbillningar
  • Fia 28

Det låter lite för tidigt att få så mycket symptom bara en vecka efter ägglossning. 

• Nathaliieee

Tycker också det men det är symptom som jag har. Tror inte att man kan inbilla sig sådär mycket. Vi planerar inget barn men om jag är gravid så är det mer än välkommet.

• Fia 28
    Nathaliieee skrev 2016-09-15 19:58:22 följande:

Tycker också det men det är symptom som jag har. Tror inte att man kan inbilla sig sådär mycket. Vi planerar inget barn men om jag är gravid så är det mer än välkommet.

Jo man kan faktiskt inbilla sej en hel del, eller bara bli mera medveten om symptom som man egentligen har varje månad. Man kan även ha fler symptom av ägglossning vissa månader. Du får hålla dej till bim och ta ett test helt enkelt.
Svar på tråden Gravid eller inbillningar