• Danne90

    Sim-kort

    Hej!

    Jag är sämst på elektronik. Det är så att jag har köpt en Galaxy S7 och den kom för några dagar sedan. Jag har min gamla mobil kvar, Galaxy S5. Till min S5 är det ett micro-sim, men S7 kräver nano-sim. Jag beställde ett nano för några dagar sedan och har den i min ägo.

    Problemet är att jag inte vet hur man överför mitt telefonnummer, telefonkontakter, music och anteckningar till nano-kortet. Jag vill helst inte lägga in allt sådant manuellt och undrade då om man kan ordna det på något annat sätt?

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Sim-kort
  • Fia 28

    Musik, anteckningar etc finns INTE på sim-kortet. Allt detdär är sparat på telefonen. Det kan hända du har kontakter sparade på sim, men de flesta har nog även dem sparade på telefon numera. 

  • Fia 28

    Ditt eget telefonnummer så för du över genom att ringa till din operatör och meddelar numret på nya simkortet så kopplar de över.

  • Fia 28

    Nu är jag ingen android användare, men tror det enklaste är att synka all info till molnet eller gmail och sen koppla in det på nya telefon, så får du över allt den vägen.

  • Danne90
    Fia 28 skrev 2016-09-15 10:56:52 följande:

    Nu är jag ingen android användare, men tror det enklaste är att synka all info till molnet eller gmail och sen koppla in det på nya telefon, så får du över allt den vägen.


    Tack så mycket för svar! Jag har använt mig av Dropbox för att göra detta, men det verkar bara gå att synka foton. Ska jag försöka med Gmail istället kanske?
  • Fia 28
    Danne90 skrev 2016-09-15 13:18:24 följande:
    Tack så mycket för svar! Jag har använt mig av Dropbox för att göra detta, men det verkar bara gå att synka foton. Ska jag försöka med Gmail istället kanske?
    Du kan troligen anvädna båda. Synka fotona via dropbox och resten via gmail.
  • äsch

    Installera Smart Switch på båda telefonerna. Hjälper inte till med byte av telefonnummer, men med resten.

  • Fia 28
    äsch skrev 2016-09-15 13:29:02 följande:

    Installera Smart Switch på båda telefonerna. Hjälper inte till med byte av telefonnummer, men med resten.


    Fast gmail är att föredra för då har han även en backup om telefon går sönder.
  • äsch
    Fia 28 skrev 2016-09-15 13:30:12 följande:
    Fast gmail är att föredra för då har han även en backup om telefon går sönder.
    Ja, det håller jag med om. Och ett Samsung-konto. Dock är det så att varken Gmail eller Samsung-kontot gör backup på allt, men de är bra som bakgrundsbackuper av viktig info och inställningar. Dock inte så bra vad gäller media.
Svar på tråden Sim-kort