Negativa "feelbad"-trådar. Möjlighet att dölja dem ur sitt "flöde" (senaste inläggen)
Hej familjelivs moderatorer, och besökare!
Jag gillar idén med forum men alla större forum har som bekant problem med trådar som är/blir oerhört negativt laddade. Det handlar om allt från rasism, man/kvinnoförakt, förakt mot fattiga med mera.
Nu till idén! Skulle det inte vara skönt ifall en tråd som blivit anmäld X antal gånger försvinner ur "flödet" för de som valt att klicka i en "dölj trakasseri/negativa/frekvent ogillade trådar"-knapp? Så man slipper se dem? Då slipper man se dem tills dess, och oavsett om, de blir bortplockade. Och de som ändå vill se dem bara låter bli att filtrera/klicka i.
Jag har full förståelse för att en del helt enkelt scrollar förbi och är nöjda så, eller till och med kastar sin in med glädje, ni finns också, men jag tror det finns många som vill att tiden de deltar på forumet ska ge en känsla av ett positivt community där man bollar frågor och hjälper varandra. Inte ett där man dras ned av andra.
Jag är övertygad om att folk som övervägt, eller lämnat, Familjeliv.se skulle kunna tänka sig att återvända ifall man gavs möjligheten att sortera bort det värsta/mesta. Moderatorerna skulle också få mångt färre anmälningar att ta itu med (även om det såklart innebär att man behöver ta de som kommer in på lite större allvar).
Med vänlig hälsning, F