• Anonym (underläge)

Osedd som patient. Mår skit!!!

Opererad i foten för 3 veckor sedan. Har sedan dess problem med cirkulation i området. Domningar, smärtor och nerver i kläm, svullnad. Upplevde imorse att foten blev mörkblå när jag var uppe i fem minuter, så sängläge. 

Har sökt behandlande läkare sedan i måndags, ringt upprepade gånger till ansvar mottagning och får endast svaret att han ringer upp när han kan. 

Ringt 1177 och förklarat läget och fått till svar att foten måste lindas för cirkulationen och svullnaden. Har endast en snutt linda hemma, den får väl duga tillsvidare, men detta håller inte i längden. 

Sängbunden med fot som tydligen inte mår så himla bra, är livrädd och gråter som jag gjort den senaste veckan. Hade gärna kontaktat min VC och fått åka ner för att någon kunde kolla på den, men kan inte ta mig fram själv. Kommer förhoppningsvis dit ner imorgon fredag då mannen förmodligen är ledig.
    1177 sa också att jag måste få någon att undersöka detta snarast.
    Känns för jävligt att ha försökt söka hjälp och som om det inte riktigt tas på allvar. Hur länge ska man egentligen behöva vänta på svar från läkaren??? 

Behöver veta om det finns något jag själv kan göra, nåt de kan göra, om detta är  normalt efter sådant ingrepp osv. 
    Ligger sömnlös och är rädd, först var det nerven som smärtade, sedan kom svullnaden och nu alltså blir foten blå när den är uppe ur sängen. 

Detta kan väl inte vara okej??? Vad hade ni gjort? Har ni varit med om något liknande och hur gjorde ni den situationen?

• Svar på tråden Osedd som patient. Mår skit!!!
  • Anonym (V)

Känns ju lite som att du ändå inte hade kunnat ta dig till läkaren heller för undersökning om du inte kan ta dig dit om inte mannen kör dig.
    Inte sagt att jag tycker det är rätt att de inte ringer tillbaka, men i ditt läge hade jag nog tagit mig på "akuttid"/ringt till min vårdcentral redan i typ tisdags om det är så illa och läkaren inte ringer tillbaka.

• MirjaXXX

Du kan ringa sjuk-taxi (se till att beställa hjälp ner för ev. trappor) och åk till VC!

• Anonym (underläge)
    Anonym (V) skrev 2016-09-15 14:46:33 följande:

Känns ju lite som att du ändå inte hade kunnat ta dig till läkaren heller för undersökning om du inte kan ta dig dit om inte mannen kör dig.

Inte sagt att jag tycker det är rätt att de inte ringer tillbaka, men i ditt läge hade jag nog tagit mig på "akuttid"/ringt till min vårdcentral redan i typ tisdags om det är så illa och läkaren inte ringer tillbaka.

Det jag vill är att läkaren ringer upp för att svara på frågor jag har. Eftersom det är han som opererat kan ju han svara bäst på hur jag kan röra foten, belasta osv. Han kan svara på vad som bör göras om något bör göras.han kan svara på om det är vanligt att det blir såhär osv. Men han ringer inte så imorgon får jag gå till vc istället.
  • Anonym (underläge)
    MirjaXXX skrev 2016-09-15 18:56:32 följande:

Du kan ringa sjuk-taxi (se till att beställa hjälp ner för ev. trappor) och åk till VC!

Jaha det låter bra! Visste inte att sådan fanns. Tack snälla för rådet!
Svar på tråden Osedd som patient. Mår skit!!!