JohannaHanna skrev 2016-09-27 20:44:01 följande:
Hej, är i samma läge som du var för ngn vecka sedan. Helt hopplöst. Ruvardag 10 börjar alla tankar och knäpphet uppkomma. Ska blödingen komma/ska den inte. Hur ska man klara detta igen om det inte funkar. Vet inte vem som kan förstå.
Usch, det är inte roligt att ruva när oron slår till :( Blöder du? Eller vad händer? "Bara" oro?
Tänk inte för mycket på "nästa gång". En dag i taget när det är jobbigt, eller kanske bara en timme i taget. Märkligt nog klarar man väldigt mycket mer än man tror. Jag kände så också många gånger, att jag inte skulle överleva ett bakslag till. Ändå gjorde jag det. Ta inte på dig all världens sorg om du inte vet att så är fallet (vilket du faktiskt inte vet än).
Förändring kan komma omedelbart. Ena dagen visste jag att jag aldrig skulle få barn, att ännu ett IVF-försök gått åt helvete. Nästa dag stod jag där med positivt test och väntade min fantastiska lilla dotter. Poff. Livet kan vara nattsvart idag, kanske även imorgon, men när det äntligen händer händer det plötsligt. Den gången kan vara denna, det kan vara nästa. Ett som är säkert är att det inte kommer vara så här för evigt.