• Popcornbowl

Ofostrig graviditet

Fick igår i v 11 veta att hinnesäcken vart tom. Hela jag blev tom. Har småblött ett par dagar men inget är utstött. Läkaren vill avvakta för att kroppen kanske kommer igång själv men ack vad jobbigt det är att sitta och vänta. Ville bara bli av med låtsatsgraviditeten där och då..

Har någon erfarenhet av detta? Hur lång tid kan det ta innan missfallet kommer igång när man småblöder? Hur klarar man jobba efter sådana besked?

• Svar på tråden Ofostrig graviditet
  • elinlinnea

Usch vad tråkigt. Jag beklagar.

Jag hade en ofostrig graviditet för lite mer än ett år sedan. Var i v12 som vi fick veta det, v13 fick vi det bekräftat och dagen efter las jag in på en "akut" skrapning.

Jag fick inte äta alls från kl18 dagen innan, skrapades vid 21 dagen efter. Blev sövd och vaknade sedan någon timme efteråt. Ingen smärta eller biverkningar. Jag kände mig fruktansvärt "lurad" på min graviditet och var självfallet oerhört ledsen. Det viktiga för mig var att tänka att detta varken hade med mig eller min sambo att göra, det hade bara blivit så utan någon egentlig förklaring. Och det tröstade mig att tänka att jag "bara" förlorat en graviditet och INTE ett barn, för därinne var det ju tomt. Det tröstade faktiskt väldigt mycket att veta att jag inte förlorat ett fysiskt foster.

Men min mens kom tillbaka efter 1,5 månad och nästa mens uteblev och där kom också nya plusset. Nu medans jag svarar på detta ligger min fantastiska son på 4mån och snarkar bredvid mig. Kram

• Popcornbowl

Tack elinlinnea ?

Hoppas att jag också blir skrapad efter denna tortyrveckan ????

Var du inte oerhört orolig nästa graviditet? Känns ju jobbigt när man inte kan lita på sin egen kropp..

• elinlinnea
    Popcornbowl skrev 2016-09-17 09:45:35 följande:

Tack elinlinnea ?

Hoppas att jag också blir skrapad efter denna tortyrveckan ????

Var du inte oerhört orolig nästa graviditet? Känns ju jobbigt när man inte kan lita på sin egen kropp..

Håller tummarna att du kan få avslut på detta i veckan.

Jag var fruktansvärt orolig nästa graviditet, men när jag ringde upp mvc och berättade om plusset berättade jag även om att jag tidigare haft en ofostrig graviditet och var orolig. Då bokade de in ett ultraljud i typ v12 (minns inte säkert vilken vecka men någonstans däromkring)

Så det var väldigt skönt att få se tidigt att det inte var något tokigt. För man blir knäpp om man ska gå och vänta på RUL. Dock sa det att det var väldigt ovanligt att få två ofostriga i rad då det inte beror på någonting hos varken mamman eller pappan.

Håller tummarna att du får ett nytt plus snart :)
Svar på tråden Ofostrig graviditet