• katten39

Grått hår!!!!

Hej... Jag är så förbannat ledsen och besviken efter mitt frisörbesök, så jag skulle behöva rådfråga hur i helsike jag ska få ordning på detta hår.

Jag har alltid varit blond och haft lite olika nyanser, från platina till honung. Men jag har aldrig passat i kalla nyanser. Råkade få detta en gång förut och passade inte alls, som tur var så gick det bort med tvätten.

I onsdags gick jag till frisören och hon la i folieslingor, både blekning och lite sandfärgade för att få en mer naturlig look. Sen så la hon i en nyansering.. Jag sa flera gånger att det INTE fick bli grått eller kallt. Hos tidigare frisörer har de suttit i i ungefär 1-2 minuter. Men detta satt i i säkert 1 kvart!!

Så när vi fixar det framför spegeln ser jag att jag blivit mörkblond/ljusbrunett men det ser inte speciellt grått ut, de har ju speciella lampor.

Men så fort jag går därifrån och kommer ut i dagsljuset ser jag att det ser grått ut. Min man påpekar det, mina klasskamrater.. Alla! Och jag är så ledsen, för det är ju det jag absolut inte ville ha. Det är knappt någon färg längre på håret, mest gråaktigt.

Har kontaktat frisören, gick dit och visade.. Men hon sa att det inte alls var grått :/ Vill inte vara en besvärlig kund, men jag har varit så ledsen... Och jag hade hoppats på att få hjälp på plats.. Men det verkade hon absolut inte vilja ge för tillfället.

Nu har jag schamponerat håret flera gånger idag, ordentligt! det har släppt lite. Men den gråa nyansen sitter fortfarande kvar :( Och det ser verkligen daskigt ut på mig.

Tips på hur man får ut nyansering snabbt? Kan jag försöka tvätta ofta, eller får jag vönta? Eller bör jag lägga i nya ljusa slingor?

Är sjukt ledsen.. betalade 2 000 :- för detta. Klippningen blev jättefin.. Men jag ville forsätta vara blond med lite sandiga slingor/nyans. Inte grått och mörkblondt

• Svar på tråden Grått hår!!!!
  • Tigerhonan

Om du inte får något bra bemötande av frisören kan du testa köpa silverschampoo och silver balsam. Det ska ta bort gråa och gula toner så det kan hjälpa till att ljusa upp håret efter ett par veckors användande beroende på hur ofta du använder det. Observera att ser innehåller lite blekningsmedel i det så du är medveten om det.

• Erizajo

Det spelar ingen roll vad frisören säger, du har rätt att få det fixat som du vill ha det gratis.

Svar på tråden Grått hår!!!!