• BBGG

HAR JAG RÄTT TILL Bostadstillägg. NÄR JAG BOR PÅ ETT BEHANDLINGSHEM. SNÄLLA HJÄLP !!!!!

HAR JAG RÄTT TILL Bostadstillägg. NÄR JAG BOR PÅ ETT BEHANDLINGSHEM. SNÄLLA HJälpì

• Svar på tråden HAR JAG RÄTT TILL Bostadstillägg. NÄR JAG BOR PÅ ETT BEHANDLINGSHEM. SNÄLLA HJÄLP !!!!!
  • Anonym (Sara)

Nej det tror jag knappt. Du måste väl inte betala för att du bor där?

• BBGG
    Anonym (Sara) skrev 2016-09-18 00:25:54 följande:

Nej det tror jag knappt. Du måste väl inte betala för att du bor där?

Hej Sara. Tack för ditt svar. Jag är osäker,sist jag var på behandlingshem 2010 då hade jag sjukersättning då fick jag betala 1500 -2000 kr går man på socialbidrag betalar man inget. Men jag frågade min kontakt person, ja sa om jag har akassa måste jag betala nått ur min egen ficka,han sa nej. Men jag tror inte han kan mycket om sånt eftersom han tar juhh bara urinprover. Kan gott hända att han vet. Så fort jag kommer te behandlingshem är jag sjukskriven. Är förvirrad som jag sa 2010 betalade jag. Hoppas att dom.har ändrat lagen/systemet. Men jag måste kunna ha rätt till Bostadstillägg, för att jag är sjukskriven och har ett boende hemma fast jag är inneboende,och borta hemifrån betalar jag fortfarande halva hyran. ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
  • Ms H

Som sjukskriven har man inte rätt till bostadstillägg.

• BBGG
    Ms H skrev 2016-09-18 09:53:53 följande:

Som sjukskriven har man inte rätt till bostadstillägg.

VA?, jo det måste man ha. Eller så heter det något annat. Min pv har sjukersättning p.g.a nån diagnos och får
  • Ms H
    BBGG skrev 2016-09-18 14:42:08 följande:
    VA?, jo det måste man ha. Eller så heter det något annat. Min pv har sjukersättning p.g.a nån diagnos och får
    Vid sjukersättning kan man få det, ja. Men inte när man har sjukpenning.
Svar på tråden HAR JAG RÄTT TILL Bostadstillägg. NÄR JAG BOR PÅ ETT BEHANDLINGSHEM. SNÄLLA HJÄLP !!!!!