• HardrockGoddess

VARNING! Extremt fet och oljig hy - står ej ut! Ge mig ett MIRAKEL!

Hejsan!

Ja, som ni läste i rubriken så lider jag av fruktansvärt fet och oljig hy. Och jag är desperat. :(

När jag var yngre hade jag finnar, men de försvann med Dalacin-liniment.

Jag har en sådan enorm överproduktion av sebum/talg att efter jag tvättat ansiktet på morgonen så är jag blank inom 30 minuter.

När jag vaknar på morgonen, är det precis som att någon smörjt in mig med matolja i hela ansiktet.

Så här har det varit för mig i mååånga år. Det började när jag var 12 och nu är jag hela 41.

Jag trodde det skulle lugna ner sig med åren - men icke.

Och nej, jag har inte "egentligen torr hy". Har testat metoder för det också och gåt in föronen det seriöst. OCM, jojoba-olja, etc; you name it.

Det ABSOLUT enda som hjälpt var en produkt i koreanska Memebox. Den höll min hy i schack en hel dag vid applicering på morgon. Så jag fick uppleva normal hy i över ett års tid. Och ni vet - den som smakat på karamellen...

Men sen skickades inte Memebox till Sverige längre och jag la ner massor av research för att få tag i samma eller likvärdig produkt.

Då upptäckte jag att företaget som producerat detta undermedel, nu sålde en ny flaska med (vad som skrevs) samma innehåll ("bee's venom") fast hälften så liten pumpflaska men dubbelt så dyr.

...och helt ineffektiv. :(

Jag vet att många sagt att detta var en riktig succé och innan jag köpte nyproduktionen, så dammsög jag hela jordklotet efter originalprodukten.

Jag har kört dieter mot fet hy, olika hudvårdsrutiner, ätit vitaminer- inget har hjälpt (förutom den här originalprodukten med "bee's venom", som någon säkert köpt upp patentet på).

Jag har även fet hårbotten också, och den feta hyn ligger helt enkelt i generna.

Jag har köpt så oerhört många produkter som t ex fått utlåtanden som: "Den hääär produkten stramade upp mitt ansikte så jag knappt kunde le - så effektiv är den mot fet hy!!!!", etc.

Precis ALLT har varit nitlotter. T o m laxeringsmedlet vad-det-nu-hette, som man baddade in ansiktet med, som hjälper ALLA andra utom mig.

Nu undrar jag om BHA-syra kan vara till hjälp. Har ni testat Paula's Choice och sett att det har DUNDER-EFFEKT mot extremt fet hy?

Har testat Dermalogicas salicylsyra, men det var verkningslöst.

Eller återstår bara Roaccutan? (Vilket inte är det ofarligaste läkemedlet precis...)

Förstår ni mitt drama? ;)

Ge mig ett tips så kanske jag säljer min själ!

Hjälp!

• Svar på tråden VARNING! Extremt fet och oljig hy - står ej ut! Ge mig ett MIRAKEL!
  • MeAndBaby

Här är en till! Vet inte om det räknas som extremt för vet inte vad man kan jämföra med. Är det "normalt" att bli flottig om fingertopparna om man nu exempelvis skulle få för sig att dra dessa längs pannan? Eller att det blir fläckar av fett om man trycker en pappersnäsduk på pannan på eftermiddagen?

Svar på tråden VARNING! Extremt fet och oljig hy - står ej ut! Ge mig ett MIRAKEL!