• Michakaj1991

Behöver jag oro mig?

Är gravid i vecka 11-12.

Imorgon bitti ska jag göra mitt första ultraljud.

Men idag kom en blödning (som mens) Det har kommit lite då och då sen i morse ibland när jag är på toa är alla spår borta när jag går på toa senare så kommer det. Och så har det hållt på. Börjar undra ifall missfall kommer. Jag kanske har blött en binda sen i morse. Har inte ont i magen. Har bara hormon rubbningar hela tiden och gråter och är deprimerad. Är så rädd att göra ultraljudet imorgon och att barnet är dött. :-/

Någon som varit med om samma och hur länge har ni blött?

• Svar på tråden Behöver jag oro mig?
  • MyDestiny

Usch vad jobbigt! Vet hur orolig man är när det börjar blöda.
    Har två missfall bakom mig och även en graviditet som gick bra. Blödde alla gångerna och under graviditeten som gick bra blödde jag från och till fram till v 15-16 någonting. Skönt att du har ett ultraljud inbokat så att du säkert får svar! I den veckan du är nu är ju chanserna för MF framöver nästan noll om du får bra besked på ul.
    Håller tummarna, lycka till

• Linutis

Håller tummarna för dig! Allas kroppar är så olika! För en del är det normalt och en del inte. Massa kramar o hoppas att lilla knytet där mår bra! Puss o kram!

• Anonym (Sia)

Usch vad jobbigt :( Förstår din oro. Har själv haft 2 missfall (v 8 och 10) samt en graviditet som gick bra där jag blödde till och från. När det varit missfall har jag blött först sparsamt och sedan inom någon/några dagar mer rikligt som en mens med klumpar, dock utan smärta. Under graviditeten var blödningarna mer sparsamma och bruna.

Hoppas att du får ett positivt besked imorgon <3

• Michakaj1991

Hej alla. Tack för era svar. Jag va på ul idag och dom kunde konstatera missfall. Det jobbiga va att min barnmorska sa att ja men att du blöder så är igen fara och sen satt vi och boka ultraljud på andra sjukhus framöver. Och tog alla prover. Sen går jag in till läkaren och får detta besked. Hade hellre sluppit å sitta hos barnmorskan först och tro att man ska få en bebis och att allt är bra. Kram

• Linutis
    Michakaj1991 skrev 2016-09-20 17:17:18 följande:

Hej alla. Tack för era svar. Jag va på ul idag och dom kunde konstatera missfall. Det jobbiga va att min barnmorska sa att ja men att du blöder så är igen fara och sen satt vi och boka ultraljud på andra sjukhus framöver. Och tog alla prover. Sen går jag in till läkaren och får detta besked. Hade hellre sluppit å sitta hos barnmorskan först och tro att man ska få en bebis och att allt är bra. Kram

Massa kramar o lycka till framöver kram
  • Eliam

Va jobbigt ! Det kan vara hematoma att du blöder, det va så med mig jag fick en stor blödning vecka 12 ock gick jag till akuten det visade att jag hade en stor hematom ca 12 cm och jag har blöt framm och till boka till vecka 19 jag är i vecka 21 nu

Svar på tråden Behöver jag oro mig?