• Mila

Vi som hoppas på utredning har fått utredning i Örebro

Förstår att det måste vara fler som väntar på fertilitetsutredning, försöker få utredning eller går igenom en utredning just nu i Örebro. Tänkte att vi kanske kan ventilera lite här.

Vi skickade in för 3 veckor sedan, jag har ringt 2 ggr men de har inte ens läst vår hälsodeklaration än. Måste allt ta sådan tid! Vill veta om de vill hjälpa oss, så vi vet.

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Svar på tråden Vi som hoppas på utredning har fått utredning i Örebro
  • Mila
    Anonym (Yonne) skrev 2017-02-06 16:13:57 följande:

Nej! Vad tråkigt. Jag beklagar. Hur många missfall har du fått? Hoppas ni snart får tid. Vi ringde ju om utredning dec 15. Nu i feb-mar 17 får vi förhoppningsvis börja med IVF. Vi har försökt lite över 2 år.

Beklagar igen! :(

Jag har fått 2, så är ju inte jätte många om man jämför med andra. Men bör jag pratade med dem för några veckor sedan tyckte de vi skulle vänta med att försöka igen innan vi fått en utredning. Vi har försökt i snart 2 år.

Har ni lyckats blivit gravida någon gång?

Beklagar för er del med :( Men vad skönt att ni får börja med IVF, även fast det kanske blir jobbigt det med. Har ni fått någon behandling innan?
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Anonym (Yonne)
    Mila skrev 2017-02-06 17:23:00 följande:

Jag har fått 2, så är ju inte jätte många om man jämför med andra. Men bör jag pratade med dem för några veckor sedan tyckte de vi skulle vänta med att försöka igen innan vi fått en utredning. Vi har försökt i snart 2 år.

Har ni lyckats blivit gravida någon gång?

Beklagar för er del med :( Men vad skönt att ni får börja med IVF, även fast det kanske blir jobbigt det med. Har ni fått någon behandling innan?

Vad skönt att de tar missfallen på allvar! Hoppas ni snart får hjälp. Har de sagt när ni får tid ungefär? Så ledsamt att få missfall. Måste vara jobbigt att kämpa och sedan att det tas ifrån en.

Vi har aldrig varit gravida. Väntar på 1a ivf och det är nog tufft men känns just nu värt det. Känns hoppfullt.
  • Mila
    Anonym (Yonne) skrev 2017-02-06 17:38:52 följande:

Vad skönt att de tar missfallen på allvar! Hoppas ni snart får hjälp. Har de sagt när ni får tid ungefär? Så ledsamt att få missfall. Måste vara jobbigt att kämpa och sedan att det tas ifrån en.

Vi har aldrig varit gravida. Väntar på 1a ivf och det är nog tufft men känns just nu värt det. Känns hoppfullt.

Förra veckan sa dem att vi ska få en kallelse mellan vecka 7-10. Så väntar med spänning :p

Ja det har varit otroligt jobbigt. Speciellt när sambon bröt ihop när vi fick beskedet sist :(

Ni kommer säkert lyckas nu vid ivfn! :)

Vet ni vad som är erat "fel"?
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Anonym (Mia)
    Mila skrev 2017-02-09 07:44:07 följande:

Igår fick vi äntligen hem papper om tid till läkarbesök vecka 8! :)

Vi ska på informations möte i slutet på februari sen kör vi igång direkt närmaste mensen efter. Hur har dom planerat för er?
  • Mila
    Anonym (Mia) skrev 2017-02-09 12:49:56 följande:

Vi ska på informations möte i slutet på februari sen kör vi igång direkt närmaste mensen efter. Hur har dom planerat för er?

Okej, är det erat första besök?

Vi ska bara träffa en läkare. Är första gången. Vi lämnade prover i oktober, så vi ska väl diskutera dem antar jag.
  • Anonym (Mia)
    Mila skrev 2017-02-09 14:32:22 följande:

Okej, är det erat första besök?

Vi ska bara träffa en läkare. Är första gången. Vi lämnade prover i oktober, så vi ska väl diskutera dem antar jag.

Ja det blir vårat första besök ( informations mötet). Vi har försökt i 3år själva och hade ma 2014 i vecka 11. Sen hela förra året utredde vi oss så det tog tid. Vi lämnade sista proverna i augusti och har stått i kö till fertilitetsenheten sen dess.

Kommer ni få köra långa eller korta protokollet?

Vi kommer få köra korta eftersom det är manlig faktor. Samt kommer vi göra ICSI.

Hur gamla är ni? Vi är 30 och 32 år.
  • Mila
    Anonym (Mia) skrev 2017-02-09 16:41:40 följande:

Ja det blir vårat första besök ( informations mötet). Vi har försökt i 3år själva och hade ma 2014 i vecka 11. Sen hela förra året utredde vi oss så det tog tid. Vi lämnade sista proverna i augusti och har stått i kö till fertilitetsenheten sen dess.

Kommer ni få köra långa eller korta protokollet?

Vi kommer få köra korta eftersom det är manlig faktor. Samt kommer vi göra ICSI.

Hur gamla är ni? Vi är 30 och 32 år.

Nej alltså vi har inte kommit så långt. Vi har aldrig varit på fertilitetskliniken, utan bara lämnat blodprov och spermaprov. Så vi ska träffa en läkare för första gången vecka 8.

Vi är 29 och 35
  • Mizzthaa

Hej!

Jag och min sambo är just nu också på pågående utredning i Örebro.
    Jag ringde dit den 17/12-16.
    Fick hälsodeklarationen 28/12-16
    16/1-17 får lämna blodprov och mannen spermaprov
    31/1-17 Får svar om att jag har låg äggstocksreserv och underfunktion i sköldkörteln
    13/2-17 Lämnar nya prover och får det konstaterat att jag har hypotyreos och sätts in direkt på Levaxin 50 mg

Nu väntar vi bara på vårat första möte på kliniken. 

• Mila
    Mizzthaa skrev 2017-02-17 12:23:29 följande:

Hej!

Jag och min sambo är just nu också på pågående utredning i Örebro.

Jag ringde dit den 17/12-16.

Fick hälsodeklarationen 28/12-16

16/1-17 får lämna blodprov och mannen spermaprov

31/1-17 Får svar om att jag har låg äggstocksreserv och underfunktion i sköldkörteln

13/2-17 Lämnar nya prover och får det konstaterat att jag har hypotyreos och sätts in direkt på Levaxin 50 mg

Nu väntar vi bara på vårat första möte på kliniken. 

Hej.

Vad snabba svar ni fått därifrån. Skönt att ni får hjälp :)

Får jag fråga vad du fick på amh provsvaret? Alltså äggstocksreserven. Jag såg mitt svar på 1177.se och jag hade 14,8 i värde. Vad jag förstått är det mindre bra. Men jag har inte fåt något svar från dem än. Jag lämnade prov i oktober
  • Mizzthaa

Ja jag är faktiskt förvånad själv att det har ändå gått så pass smidigt. Men jag antar att eftersom jag skrev i hälsodeklaration att både min mamma och moster hade hypotyreos och att det sen konstaterades på första provet att jag också hypo så blev jag direkt skickad till VC. Så egentligen har det inte skett så himla mycket från Ferilitsmottagningen.

Ditt amh ligger inom referenvärdet även om det skulle vilja vara högre. Kanske därför dom inte hört av sig? Mitt ligger på 9,4 och det ligger under referensvärdet och speciellt för min ålder ( 23 år)

• Mect

Hej! Försöker väcka denna tråd till liv igen!

Vi har fått information om att vi kommer att bli kallade till fertilitetsutredning inom 30 dagar. Vi skickade in hälsodeklarationen för ca 2 veckor sedan. Så nu ska vi lämna provet och invänta kallelse! Är det någon som är i samma fas dom oss?

• Enmånaditaget
    Mect skrev 2018-02-10 09:32:33 följande:

Hej! Försöker väcka denna tråd till liv igen!

Vi har fått information om att vi kommer att bli kallade till fertilitetsutredning inom 30 dagar. Vi skickade in hälsodeklarationen för ca 2 veckor sedan. Så nu ska vi lämna provet och invänta kallelse! Är det någon som är i samma fas dom oss?

Hej! Vi är i samma situation som er just nu. Lämnade blodprov/spermaprov i april och väntar nu på ett första besök. Tyvärr kommer ju sommaren snart... Fick svar om att vi förhoppningsvis får en kallelse under hösten, känns som en evighet. Har ni fått komma dit ännu?
  • Barnlängtan31år

Hej!

Har skickat in en hälsodeklaration idag till USÖ. Bara att få dokumenten tog typ 3 veckor. Känns som att denna process kommer ta låååång tid. Vi har försökt bli gravida i ett år. Har aldrig plussat. Vi är 31 och 32 år gamla. Känner sådan stress. Trodde aldrig att det skulle ta sådan tid!

Hur går det för er andra?

• Mect
    Enmånaditaget skrev 2018-05-21 20:19:18 följande:

Hej! Vi är i samma situation som er just nu. Lämnade blodprov/spermaprov i april och väntar nu på ett första besök. Tyvärr kommer ju sommaren snart... Fick svar om att vi förhoppningsvis får en kallelse under hösten, känns som en evighet. Har ni fått komma dit ännu?

Nu är ju jag super sen med att svara! Men vi är i full gång nu. Andra UL för att kika på äggen på lördag, troligtvis äggplock i början av nästa vecka! Hur går det för er? Ni måste också ha kommit en bit på väg nu?
  • Anonym (Längtar)

Hej! Är ny här. Undrar om ni som går på USÖ kan hjälpa mig med litet frågor.

1. Vet ni vilken övre åldersgräns dem har för att påbörja fertilitetsutredning?

2. Hur många försök har man på sig om man inte lyckas första gången?

3. Hur lång väntetid är det för äd?

Tacksam för svar från någon som vet. Tack!

• Barnlängtan31år

Här tar det fruktansvärt lång tid!! Vi har väntar på ett första besök sedan maj och har fortfarande inte fått hem någon kallelse. Har hört av mig och legat på, men får som svar att de hoppas vi får en tid när de får nya läkartider. Usch, denna väntan gör mig vansinnig!! Trodde aldrig det skulle ta ett halvår i Örebro. Om jag visste så skulle vi sökt privat...

Hoppas det går bra för er andra!

• Mect
    Anonym (Längtar) skrev 2018-10-26 08:26:56 följande:

Hej! Är ny här. Undrar om ni som går på USÖ kan hjälpa mig med litet frågor.

1. Vet ni vilken övre åldersgräns dem har för att påbörja fertilitetsutredning?

2. Hur många försök har man på sig om man inte lyckas första gången?

3. Hur lång väntetid är det för äd?

Tacksam för svar från någon som vet. Tack!

Hej! Jag har ingen aning on övre åldersgräns men har för mig att den ligger runt 40 kanske 42? Tror infon finns på fertilitetsenhetens hemsida :) Och jag tror att man har tre försök :) Jag tycker att det har gått hyfsat snabbt för oss, vägen det beror väl på vad man förväntar sig tänker jag. Jag hade hela sommaren som kom i mellan.
Svar på tråden Vi som hoppas på utredning har fått utredning i Örebro