• StinaLisa

Ny på detta.

Alltså jag dör !!!!!! Första gången med ägglossningstest och de visade sig att jag hade ägglossning senare än vad jag trodde ! Slutade med p-piller 1 april och endast legat enligt en app och ingen emellan typ. Inget har hänt.

Första månaden nu med ägglossningstest enligt billiga-tester som visade rätt 3-4 dagar senare än väntat.

Vi låg en gång endast och ja. Kunde inte hålla mig då mensen skulle ha kommit i fredags. Fyra dagar efter sexet fick ja starka hugg i magen och tänkte "nu blev jag gravid!" Samt ömtåliga bröstvårtor samt kissar konstant !

Testade med ägglossningstest imorse som blev två starka sträck.hm okej. Gravid ?!

Åkte till Apoteket och köpte en sticka. Plus direkt. och nu en digital clearblue senare säger GRAVID 1-2 veckor.

Jag dog lite inombords. ?? Så lycklig. Ringde BM direkt så ska på ultraljud 20 december då 17-18 veckor. Tänk. Om allt går rätt och positivt kommer alla i släkten få en fet julklapp med en ultraljudsbild !

Lycka !

MEN vad händer nu haha ! Sagt att vi ska vänta med att berätta till julafton för alla om de lilla pyret stannar kvar i magen dock. Hoppas hoppas.

Då borde jag precis ha varor gravid 3 månader och en tre veckor typ.

Väger 10-15 kilo för mycket och individuellt jag vet, men rent generellt när kan man börja ana en mage. Är de då tre månader som magen börjar puta ut?

• Svar på tråden Ny på detta.
  • Mallemamma

Grattis till graviditeten! Vad roligt :)

Jag blev lite svullen de första veckorna så det såg ut som man var längre gången men det la sig efter ett tag och i vecka 22-23 började det synas på mig men jag hade kunnat dölja lite längre om jag velat. Men det är ju väldigt individuellt, vissa syns det på jättetidigt. Jag är också överviktig.

Vilken rolig julklapp om du klarar att dölja det så länge :)

Lycla till!

• Jessicca

Grattis! Det är så olika! Jag gick upp 4 kg under hela graviditeten. Mer än halva graviditeten hade gått innan jag ens fick mage. Men ändra inte om kosten och små åt inget. Fick aldrig något sug efter något som många får. Bara rejäl halsbränna under hela graviditeten

• Fröken W

Grattis! Vilken härlig överraskning att dela med sig av runt jul. Jag har också en övervikt, dock större än din, närmare 25-30kg. På mig syntes ingenting när jag var på rul runt vecka 17-18, dock så kände jag själv att byxorna var trånga och fick förlänga med hårsnodd alt. ha kjol/klänning. Men som du själv är inne på så är det ju individuellt hur länge magen går att dölja men jag tror också att det är svårare att se om man är överviktig sen tidigare.

Hoppas allt går bra och att ni kan hålla er till jul :)

• Fia 28

Trots en rejäl övervikt så gick inte min mage att dölja längre i v 17. Min gravidmage är väldigt högt uppe och fläsket längre ner, så det syns rätt tydligt att det är just en gravidmage numera.

Svar på tråden Ny på detta.