• Bimbomlum345

Är jag gravid ?

Hej. Jag måste få skriva av mig och kanske finner jag någon som känner lika som mig ?

jag hade min mens den 16/8-16 och har inte fått den än. Jag tog även ut min pstav för 3 månader sen.

Mina syntomer är dom här.

jag haft ömma bröst,är yr, mår illa lite smått ibland på dagarna,svullen mage,mer gasig, får kissa väldigt ofta både dag och natt tid, känner mig orkeslös/trött. Jag har tagit grav test men det visa neg men jag testa nog för tidigt. Ska göra ett grav test till helgen tror jag om inte mensen är här ännu. Just nu har jag mycket flyttningar så det känns att mensen ska komma hela tiden men den är borta ! Kan jag vara gravid eller äre bara kroppen som tycker det är kul å leka ett spratt?

• Svar på tråden Är jag gravid ?
  • Långbenopluto

Det är bara tre mån sedan du tog ut p-staven och det kan ta många månader innan kroppen blir "normal" igen med alla hormoner.

Så jag tycker det låter normalt.

• Bimbomlum345

Jo jag vet det. Men jag har haft ägglossning osv. Sen är det flera som har blivit gravid direkt efter dom tat ut den. Men vi får se :Det

• Cyanea

Hur vet du om du haft ägglossning? 

Det är vanligt att cyklerna blir märkliga efter att man slutar med hormoner. Symptom som kommer före man ens plussar beror inte på hCG utan något annat. Har man t.ex. ägglossat kan det bero på hormonet progesteron. Men är testet negativt har man i regel så lite hCG i kroppen (om ens något) att det inte ger symptom. Sen bör du ha i åtanke att du inte haft en naturlig cykel medan du haft p-stav, så du kommer att må väldigt annorlunda nu jämfört med då - även då du inte är gravid. 

Vänta några dagar till och testa igen. Lycka till

Svar på tråden Är jag gravid ?