• Milou3

Gravid på första försöket efter uttag av hormonspiral?

Hej alla bebissugna!

Tog ut min hormonspiral (minerva) för cirka 1,5 månad sedan. Fick en rejäl mens två dagar efter uttaget och testade med äl-stickor som visade tydligt under 13-14 september.

Vi hade sex nästan varje dag under den äglossningsveckan och nu ligger jag här och undrar om det faktiskt tog på första försöket:)

Har två barn sedan tidigare som blivit till på första försöket och "va" extremt fertil med graviditeter trots P-piller osv. Men, nu har jag precis fyllt 40! Shit! Kanske inte går alls?

Min fråga till er andra runt 40 som haft hormonspiral, hur snabbt blev ni gravida?

• Svar på tråden Gravid på första försöket efter uttag av hormonspiral?
  • EnBlivandeWestring
    Milou3 skrev 2016-09-21 18:07:29 följande:

Hej alla bebissugna!

Tog ut min hormonspiral (minerva) för cirka 1,5 månad sedan. Fick en rejäl mens två dagar efter uttaget och testade med äl-stickor som visade tydligt under 13-14 september.

Vi hade sex nästan varje dag under den äglossningsveckan och nu ligger jag här och undrar om det faktiskt tog på första försöket:)

Har två barn sedan tidigare som blivit till på första försöket och "va" extremt fertil med graviditeter trots P-piller osv. Men, nu har jag precis fyllt 40! Shit! Kanske inte går alls?

Min fråga till er andra runt 40 som haft hormonspiral, hur snabbt blev ni gravida?

Jag tror att jag passar bra in att svara här
    31/8-16 Sista mensens första dag
    5/9-16 Tog ut mirena
    23/9-16 Sjukaste ägglossningen någonsin
    6/10-16 POSITIVT och antagligen i vecka 4 

:D 

Dock är jag bara 26, men min kropp har inte velat ta emot sperma tidigare år och jag har behandlat den som skräp tills för något år sedan

Kärlek till er
  • Nykär15

Jag är 39,5, blev gravid på andra försöket efter hormonspiral i början på året. Men slutade i mf en vecka senare tyvärr. Sen gravid igen på femte, men slutade i MA v 13 (fostret dött v 12+). Så nästa månad försöker vi äntligen igen efter en massa strul efter MA:at...

Svar på tråden Gravid på första försöket efter uttag av hormonspiral?