• Cissi87

Behöver råd. Mammig 4 månaders bebis.

Min dotter är snart 4 månader och redan väldigt mammig. Ingen annan än jag duger. Pappan har varit med redan från start, efter förlossningen så hade vi turen att ha pappan va hemma med oss i 10 veckor och då hade han henne nästan lika mycket som mig första månaderna och allt funkade då bra.

Men när väl pappan gick tillbaka till jobbet så hände det nått. Så fort han kommer hem så blir hon helt hysterisk. Han kan inte bära, trösta eller ens sitta nära henne utan att hon blir hysteriskt ledsen och så tystnar hon omedelbart så fort han lämnar över henne till mig.

Vad har vi gjort för fel? Detta tar ju nått så fruktansvärt hårt på pappan och jag får ingen avlastning alls.

Någon som har det lika eller som har tips och råd?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Behöver råd. Mammig 4 månaders bebis.
  • Carambolan

Ni har inte gjort något fel. Alla mina barn har haft perioder då de varit extra mammiga eller pappiga. Det är skitjobbigt för både den som inte duger och för den som måste dra hela bebislasset, men det går över!

• Cissi87
    Carambolan skrev 2016-09-22 17:20:49 följande:

Ni har inte gjort något fel. Alla mina barn har haft perioder då de varit extra mammiga eller pappiga. Det är skitjobbigt för både den som inte duger och för den som måste dra hela bebislasset, men det går över!

Tack snälla för ditt svar!
    Ja vi får verkligen hoppas på det, för det är verkligen jobbigt för oss båda.
  • Litet My

Kan bara instämma med föregående, barn har såna perioder speciellt första åren. Jag är just nu inte vatten värd i min minstings ögon. Förra veckan däremot var det bara jag som dög :/

• Mrs Moneybags

Hon är ju så liten än att hon förmodligen inte har hunnit knyta an till sin pappa helt och hållet ännu.

Små bebisar knyter starkare an till den de träffar mest.

Lyckligtvis varar inte den här fasen för alltid, hon kan med andra ord mycket väl bli en riktig pappagris senare

Svar på tråden Behöver råd. Mammig 4 månaders bebis.