• Disa90

Konstigt missfall?

Hej!

Jag har letat efter liknande trådar men hittar ingen som är precis som jag upplevt det hela.

Fick positivt gravtest måndag 19/9, var i v.5. I torsdags (4dagar senare) vaknade jag av mensvärk, upptäckte att jag blödde men bara när jag torkade mig. Blödde som mens under dagen igår, och jag oroade mig inte då det kan vara vanligt med blödningar. Det konstiga är att idag tog jag 2 olika gravtest som båda visade negativt. Har jag fått missfall? Antagligen!

Men frågan är: Visas missfall negativt direkt dagen efter? Och borde blodet inte typ forsa ut då? Borde jag inte ha mer ont? Hade "mensvärk" igår i 4 timmar bara.. Fattar ingenting, har accepterat att det är missfall för det visas ju negativt. Eller? Snälla hjälp mig! Är bara förvirrad och undrar om någon varit med om samma sak?

• Svar på tråden Konstigt missfall?
  • Carambolan

När jag fick missfall i vecka 5 var det ungefär som vanlig mens både i tid och blodmängd. Det har ju inte hunnit bildas så mycket mer i livmodern än vad det gör inför mens.

• Disa90

#carambolan ; Tack för snabbt svar ? Okej, så du hade inte heller nån direkt värk eller så? Har läst och de flesta skriver om värk och massa blod osv. Därför kändes det bara som att inget stämde. Men det är klart, den var ju så liten ännu..

• Carambolan

Jag hade som mensvärk typ. Hade jag inte testat positivt (på digitalt test) och mått riktigt illa några dagar innan hade jag verkligen trott att det var mens bara.

• Disa90

Okej, ja, det är såpass, dåså så har jag fått mer klarhet i det hela.. Trodde att de skulle ta längre tid att visas på gravtest. Men tillbaka på ruta 1, ägglossning nästa vecka så det är bara att köra på! Det var inte meningen denna gång, har vi tur går det snabbt nu igen med ett plus :))

• HumanMP
    Disa90 skrev 2016-09-23 17:59:46 följande:

Hej!

Jag har letat efter liknande trådar men hittar ingen som är precis som jag upplevt det hela.

Fick positivt gravtest måndag 19/9, var i v.5. I torsdags (4dagar senare) vaknade jag av mensvärk, upptäckte att jag blödde men bara när jag torkade mig. Blödde som mens under dagen igår, och jag oroade mig inte då det kan vara vanligt med blödningar. Det konstiga är att idag tog jag 2 olika gravtest som båda visade negativt. Har jag fått missfall? Antagligen!

Men frågan är: Visas missfall negativt direkt dagen efter? Och borde blodet inte typ forsa ut då? Borde jag inte ha mer ont? Hade "mensvärk" igår i 4 timmar bara.. Fattar ingenting, har accepterat att det är missfall för det visas ju negativt. Eller? Snälla hjälp mig! Är bara förvirrad och undrar om någon varit med om samma sak?

Vad är ett konstigt missfall då? 
  • Disa90

Ja jag ser att formuleringen blev virrig, skulle ha skrivit konstigt efter missfall. Var så ivrig att få skriva :D Hoppas jag inte gjorde dig alltför upprörd! ;) #HumanMP

• knäpptjej

Jag hade missfall i v.5, testade positivt och började blöda pyttelite dagen efter.. Som i början på mens.. Fortsatte i 1 vecka men väldigt lite behövde inte binda eller nånting kom bara när jag torkade mig nästan.. Gick till gyn efter att jag blött i 10 dagar som spottings typ.. Där fick jag negativt gravtest, 3 dagar senare blödde jag massor med klumpar o allt.. I 1 dag sedan slutade de tvärt

Svar på tråden Konstigt missfall?