• Anonym (Anonym)

Gå utan BH på jobbet?

Jag undrar hur ni här på Familjeliv ser på detta fenomen.
    Jag har 65G i BH, vilket är långt ifrån så stort som det låter (som 75B, men med 10 cm smalare bröstkorg). Och jag trivs inte i BH, jag tycker inte att jag behöver det. Men, tycker ni att det är acceptabelt att gå utan BH på jobbet? Självklart ska jag inte gå i bara ett linne med ingenting under. Utan jag menar t.ex. om man först har ett enkelt linne, sen en kort/långärmad skjorta och ev. en kavaj över det. Men ingen BH under linnet. Skulle ni tycka det var okej?

• Svar på tråden Gå utan BH på jobbet?
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Rinec) skrev 2026-01-29 22:17:14 följande:
    Och där kom incellogiken igen. Kvinnor förlorar inte sin spänst vid nån särskild ålder bara för att din ratade incelhjärna önskade detta. Banta istället för att starta tragiska inceltrådar som sagt.
    Det är inte benen som förlorar spänsten, det är tuttarna.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Rinec) skrev 2026-01-29 22:21:13 följande:
    Och din avvisade incelkropp bestämmer fortfarande inte när kvinnor förlorar sin spänst, bara för att du projicerar din egen sladdriga gubbkropp på dem.
    Nä, det är ju faktiskt individuellt när tuttarna börjar hänga. Men runt 35 kanske. När tappade dina spänsten?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Rinec) skrev 2026-01-29 22:30:16 följande:
    När odlade du din feta ölmage? Inceldomen sitter ju i din autistiska defekta hjärna, det visste jag redan. 
    Jag frågade först.. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Rinec) skrev 2026-01-29 22:34:13 följande:
    Du projicerade först. Din egen feta, sladdriga incelkropp behöver du som sagt inte föra över på andra.
    Föra över? Smittar det? Är det därför tuttarna börjar hänga med?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Tittut)
    Anonym (Rinec) skrev 2026-01-29 22:38:28 följande:
    Kolla gärna upp ordet "projicera" eftersom din incelhjärna återigen fattar noll.
    Du framstår verkligen som tragisk med alla dina hatiska inlägg. 
  • Anonym (Tommy)
    Anonym (Tittut) skrev 2026-01-30 07:08:26 följande:
    Du framstår verkligen som tragisk med alla dina hatiska inlägg. 
    Tittut, tuttarna sticker ut.
  • Anonym (Pookies)

Jag  hade noterat och tyckt om men inte stirrat . tror nog att kvinnan vet om att de är styva och de står ut. 

• Anonym (Mi)

Inte läst kommentarerna. Är kvinna och skulle själv inte gå utan BH, gillar inte när det ?rör sig? och tycker det gör ont med stötar. Däremot använder jag mer och mer mjuka BH-toppar eller favoriten en icke plattande sport-bh istället för osköna bygelvarianter med spännen och tunna band (kom på de är överflödiga, ineffektiva och inte alls mysiga i jämförelse under pandemin och har inte gått tillbaka). Däremot tycker jag verkligen det är en mänsklig rättighet att gå helt utan BH om man tycker det är mest bekvämt! Man är på kontoret många timmar om dagen och då ska man trivas. Däremot tycker jag (som TS ju också skriver) att man då kan tänka på vad man har över, det är ju en professionell miljö och arbetskamraterna bör kunna förvänta sig att man har ett professionellt och välvårdat yttre som iaf inte framhäver sexuella attribut mer än nödvändigt. Jag skulle kanske haft en litet tjockare topp eventuellt eller som TS nämner kavaj osv. Gillar själv inte genomskinliga plagg även med något under, betalar ju för kläderna för att de ska fylla ett syfte och att täcka det som finns under är ju ett väldigt grundläggande syfte. Känner mig lurad av tillverkarna om jag råkar köpa ett plagg man ser igenom. Gillar man genomskinligt kan man eventuellt ha det på fest men inte på kontoret.

• Anonym (UJ)

På 70 talet hade jag en kollega som inte hade bh,och i vissa situationer när hon böjde sig fram såg man en stor del av bröste, kommer ihåg att hon hade en liten vacker vårtgård.

• Anonym (randigtiger)

tycker absolut det är ok att gå utan bh, varför skulle det inte vara det ?? ingen annan ska bry sig om vad andra har på sig. vill du gå utan och är mest bekväm med det så gör du det. gillar inte andra det så får väl dem ha på sig bh då

Svar på tråden Gå utan BH på jobbet?