• Anonym (Anonym)

Gå utan BH på jobbet?

Jag undrar hur ni här på Familjeliv ser på detta fenomen.
    Jag har 65G i BH, vilket är långt ifrån så stort som det låter (som 75B, men med 10 cm smalare bröstkorg). Och jag trivs inte i BH, jag tycker inte att jag behöver det. Men, tycker ni att det är acceptabelt att gå utan BH på jobbet? Självklart ska jag inte gå i bara ett linne med ingenting under. Utan jag menar t.ex. om man först har ett enkelt linne, sen en kort/långärmad skjorta och ev. en kavaj över det. Men ingen BH under linnet. Skulle ni tycka det var okej?

• Svar på tråden Gå utan BH på jobbet?
  • Arenaman
    Zombie von Rymmen skrev 2016-09-27 20:34:56 följande:

Det var en minst sagt kreativ tolkning på mitt svar.I konsekvensens och jämställdhetens namn ja. Vore ännu bättre om alla fick välja fritt.Sedan när kan arbetsgivare lägga sig i sina anställdas underklädesval egentligen?

Om jag inte missminner mig så finns det en kläs-dom som relativt nyligen gick upp i AD där AG fick rätt i vanlig ordning.
  • Anonym (Anonym)

Har ingen kundkontakt, och vi har ingen officiell klädkod på jobbet så. Mjukisbyxor av modell velour skulle väl inte vara någon hit, men annars är vi egentligen fria att klä oss hur vi vill. 
    Bara jag som gillar blusar/skjortor och kavajer ändå ;)
    Har öht inte hängiga bröst heller kan sägas.
    Men tar nog det säkra före det osäkra och använder en obekväm bygelBH ändå, så att jag med säkerhet inte stör något, om nu några konturer av mina bröst mot all förmodan skulle synas under de 2 överliggande lager av kläder. 

• MissNastrax
    5by5 skrev 2016-09-25 11:10:38 följande:

Varför skulle bröstvårtorna synas om hon har linne under blusen? Klart att bh inte ska bäras av de som inte vill!

Antar att du tillhör de lyckliga som inte har nipples of steel ^^
  • Anonym (Wildrat)
    Anonym (Anonym) skrev 2016-09-27 23:38:01 följande:

Har ingen kundkontakt, och vi har ingen officiell klädkod på jobbet så. Mjukisbyxor av modell velour skulle väl inte vara någon hit, men annars är vi egentligen fria att klä oss hur vi vill. 
    Bara jag som gillar blusar/skjortor och kavajer ändå ;)
    Har öht inte hängiga bröst heller kan sägas.
    Men tar nog det säkra före det osäkra och använder en obekväm bygelBH ändå, så att jag med säkerhet inte stör något, om nu några konturer av mina bröst mot all förmodan skulle synas under de 2 överliggande lager av kläder. 

Skaffa en bekväm bygelbh eller en bekväm bh utan bygel. Så onödigt att lägga pengar på nåt man inte trivs med när det finns bra grejer.
  • Anonym (BH)

Min tjej har ofta push up bh, och det är väldigt fint tycker jag - brösten blir maffiga. Sedan måste jag säga att det är fint utan bh också, när dom blir lite mindre och hängiga. Det blir liksom en annan shape.

• Anonym (Nä)

Jag har bröst som dig, älskar att gå utan bh men inte offentligt för man ser ALLTID att brösten är otäckta genom alla kläder. Det blir för sexigt i fel sammanhang. Hade gärna gått som folk gjorde på hippietiden men det är inte okej idag att konturerna av bröst och bröstvårtår skiner igenom kläderna på jobbet för alla att se. Tro mig jag har testat - linne + t-shirt + tröja = man ser tydligt konturerna av bröstvårtorna igenom alla plagg. Har dock inte testat med 10 lager linnen, t-hirtar och 10 tröjor så vet inte exakt hur många tröjor som skulle krävas för att ingen ska se konturerna av bröstvårtorna på jobbet... Vet bara att tröja + dunjacka funkar bh-löst men ej ta av dunjackan.

• Anonym (BH)
    Anonym (Nä) skrev 2021-05-02 00:22:43 följande:

Jag har bröst som dig, älskar att gå utan bh men inte offentligt för man ser ALLTID att brösten är otäckta genom alla kläder. Det blir för sexigt i fel sammanhang. Hade gärna gått som folk gjorde på hippietiden men det är inte okej idag att konturerna av bröst och bröstvårtår skiner igenom kläderna på jobbet för alla att se. Tro mig jag har testat - linne + t-shirt + tröja = man ser tydligt konturerna av bröstvårtorna igenom alla plagg. Har dock inte testat med 10 lager linnen, t-hirtar och 10 tröjor så vet inte exakt hur många tröjor som skulle krävas för att ingen ska se konturerna av bröstvårtorna på jobbet... Vet bara att tröja + dunjacka funkar bh-löst men ej ta av dunjackan.

Som sagt min tjej har ofta push up bh, men hon går ibland utan bh när hon har tex stickad tröja. Då syns inte vårtorna, man ser bara att hon är utan bh.
  • Anonym (Frun)
    Anonym (Nä) skrev 2021-05-02 00:22:43 följande:
    Det beror på vilken typ av bröstvårtor kvinnan har. Du tycks ha den typ som alltid är mer eller mindre hårda och då syns det som du säger. Men det gäller långtifrån alla kvinnor.
    Däremot ser alltid en erfaren man (eller kvinna) om man inte har behå. Men det är ju ett val om man vill bjuda på det. Inte hela världen tycker jag.
  • Anonym (Tommy)
    Anonym (Anonym) skrev 2016-09-24 01:09:13 följande:
    Gå utan BH på jobbet?

Jag undrar hur ni här på Familjeliv ser på detta fenomen.
    Jag har 65G i BH, vilket är långt ifrån så stort som det låter (som 75B, men med 10 cm smalare bröstkorg). Och jag trivs inte i BH, jag tycker inte att jag behöver det. Men, tycker ni att det är acceptabelt att gå utan BH på jobbet? Självklart ska jag inte gå i bara ett linne med ingenting under. Utan jag menar t.ex. om man först har ett enkelt linne, sen en kort/långärmad skjorta och ev. en kavaj över det. Men ingen BH under linnet. Skulle ni tycka det var okej?

Såklart du ska jobba utan BH!
  • Anonym (Vad tror du?)

Nej, det är självklart inte acceptabelt, bara vulgärt och opassande. Särskilt med en tunn överdel där man ser allt. Tror att du fattar detta helt på egen hand faktiskt.

• Anonym (Tommy)
    Anonym (Vad tror du?) skrev 2026-01-16 00:04:43 följande:

Nej, det är självklart inte acceptabelt, bara vulgärt och opassande. Särskilt med en tunn överdel där man ser allt. Tror att du fattar detta helt på egen hand faktiskt.

Verkligen något att bli upprörd över?
  • Anonym (Tittut)

Om män som snappar upp att en kvinna går utan bh och vårtorna avslöjas så får hon nog räkna med blickar på brösten, oavsiktliga eller ej, är det något ni kvinnor skulle stå ut med eller anser ni att det är ett övertramp?

• Anonym (Vad tror du?)
    Anonym (Tommy) skrev 2026-01-16 01:24:36 följande:
    Verkligen något att bli upprörd över?
    Dumma frågor ger inga glada reaktioner precis. 
Svar på tråden Gå utan BH på jobbet?