• christina_gävle

Hur ska jag veta hur långt jag är gången?

Hej allihopa!

Jag behöver hjälp.. 

Den 3/8 fick jag MA (vecka 7 men dog vecka 5)
    Slutade blöda 11/8
    Gjorde ett grav.test 26/8 för att vara säker på att hormonet var ute och testet visade negativt.

Förra veckan, alltså 7 veckor efter MA bestämde jag mig för att göra ett grav.test då mensen ej kommit ännu och det visade att jag var gravid :D 

Min fråga är, hur långt har jag gått? Hur ska jag få veta hur långt jag gått?
    Jag har ju liksom inte haft mens sen i juni.. Clearblue visade 3+ på veckoindikatorn förr vecka.

• Svar på tråden Hur ska jag veta hur långt jag är gången?
  • Fia 28

De kommer räkna ditt missfall som senaste mens tills du varit på ul. Det verkar ju stämma rätt bra också med tanke på att du fått 3v+ på testet.

• christina_gävle
    Fia 28 skrev 2016-09-26 11:01:16 följande:

De kommer räkna ditt missfall som senaste mens tills du varit på ul. Det verkar ju stämma rätt bra också med tanke på att du fått 3v+ på testet.

Alltså att jag senast hade mens 3/8? (:

Tack för svar :D
  • Fia 28
    christina_gävle skrev 2016-09-26 11:05:42 följande:
    Alltså att jag senast hade mens 3/8? (:

Tack för svar :D
    Jepp
  • christina_gävle

Jag pratade med BM nu för inskrivning..

Frågade hur jag skulle tänka i hur långt gången jag var, då sa hon "Tänk bara att du är vecka 5+ så som ditt test visade förre veckan"

Jaha, de var ju kul o tänka så.. Så har egentligen ingen aning..

Om man räknar MA som sista mens är det vecka 8 (7+6) idag och om jag ska utgå att jag var i vecka 5 förra veckan så är det ju bara vecka 6 nu då..? 

Hur fasiken ska jag tänka..?

• Fia 28
    christina_gävle skrev 2016-09-27 08:45:23 följande:

Jag pratade med BM nu för inskrivning..

Frågade hur jag skulle tänka i hur långt gången jag var, då sa hon "Tänk bara att du är vecka 5+ så som ditt test visade förre veckan"

Jaha, de var ju kul o tänka så.. Så har egentligen ingen aning..

Om man räknar MA som sista mens är det vecka 8 (7+6) idag och om jag ska utgå att jag var i vecka 5 förra veckan så är det ju bara vecka 6 nu då..? 

Hur fasiken ska jag tänka..?

Fast barnmorskan pratar i hela veckor, så hon menar v 6 när hon säger 5+, alltså v 7 denna vecka nu då. Då skiljer det ju bara 1 vecka mellan "mens" och vad testet visade. Så v 7-8 är du i.
  • Fia 28
    christina_gävle skrev 2016-09-27 13:50:25 följande:

Återigen, tack för svar :D

Vassego.
Svar på tråden Hur ska jag veta hur långt jag är gången?