• Johannalindgren1992

Tips mot konstant illamående?!

Hej alla!

Jag och min fästman plussade på Stickan för några veckor sen, vilket är otroligt roligt då vi bestämt oss för att försöka skaffa barn!

Imorgon går jag in i v. 9, och illamåendet är ett faktum de senaste veckorna. Nu de senaste dagarna mår jag illa i stort sett hela dagen, både med eller utan mat i magen. Eftersom det fortfarande känns för tidigt att gå ut med det så blir det lite konstigt på arbetsplatsen just nu då jag behöver springa på toaletten cirka 5-6 gånger på två timmar...

Vill veta om någon har upplevt liknande och hur ni löste det? Vill inte gärna behöva stanna hemma från jobbet, även om det just nu känns som den enda lösningen.

Tipsa på!! :)

/ desperat gravid kvinna

• Svar på tråden Tips mot konstant illamående?!
  • Längtarefterdig08

Hej! Är i vecka 11 och känner som du. Mår konstant illa. Spelar ingen roll om jag ätit eller ej. Är dock sjukskriven. Det gick inte alls att jobba med mina konstanta kräkningar. Sökte vård för jag rasade ner i vikt. Tror jag gick ner 7 kg på 10 dagar o allmäntillståndet kändes kasst. Fick sen lergigan comp av läkaren som faktiskt har gjort livet mer drägligt. Mår fortfarande fruktansvärt men får i mig lite mer tack vare lergigan! Så be om lergigan comp. Annars finns de postafen receptfritt på apoteket som också kan hjälpa.

• Jag är bara jag

Be om lergigan Comp. Hjälper inte alla, men kan hjälpa några i alla fall. Ät lite och ofta, drick inte vanligt vatten, undvik stark mat och sur frukt och mjöl-sockerkombinationer.

• Johannalindgren1992

Hej!

Ja, postafen har jag provat men det gör ingen skillnad tyvärr, men kan ju kolla med BM om det andra :)

Åh vad jobbigt, hoppas att det blir bättre för dig snart! De säger ju att det ska bli bättre efter vecka 12, så hoppas det stämmer för dig!

• Jag är bara jag
    Johannalindgren1992 skrev 2016-09-26 20:12:16 följande:
    Förresten, jag skapade precis ett konto här och är lite oteknisk... hur svarar man direkt till en person här? :)
    Tryck på citattecknet uppe i högra hörnet på inlägget du vill citera.
  • Johannalindgren1992
    Jag är bara jag skrev 2016-09-26 20:15:43 följande:
    Tryck på citattecknet uppe i högra hörnet på inlägget du vill citera.
    Åh kolla, det gick bra! Tack! :)
Svar på tråden Tips mot konstant illamående?!