• Anonym (SEK)

Skulle du köpt 1 stor Marabou choklad för 30 kr vid dörren om den kostar 20 kr...

Skulle du köpt 1 stor Marabou choklad för 30 kr vid dörren om den kostar 20 kr i affären på en vanlig Onsdag i September?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-26 21:37
    Alltså precis vid din dörr, en försäljare.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du köpt 1 stor Marabou choklad för 30 kr vid dörren om den kostar 20 kr...
  • Anonym (SEK)
    Anonym (SEK) skrev 2016-09-26 22:51:53 följande:
    Antingen kontant eller kreditkort.

Knackar dörr.
    Eller nej, bara kontant.
  • Anonym (Reinard)
    Anonym (SEK) skrev 2016-09-26 22:52:26 följande:

Eller nej, bara kontant.

Då är det helt kört, hur rättvisemärkt chokladen än hade varit.
  • Aniiee
    Anonym (Reinard) skrev 2016-09-26 21:49:42 följande:

Nix. Choklad köper jag helst Rättvisemärkt, så ingen Marabou för min del.

Varför inte? Rainforest Allliance (som Marabous choklad är märkt med) anser jag nästan vara bättre än Fairtrade, eller bara helt enkelt går på ett ut.

TS: Nej, inte i den här tråden heller. Och en chokladkaka från Marabou för 30 kr är ju rena rånet. Hade du kommit med en pralinstrut från Chokladfabriken så hade de ju varit en annan femma, men jag betalar liksom 30 kr för 2 maraboukakor på extrapris. Annars kan jag svänga ihop en chokladboll på typ 5 minuter. 
    We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
  • Anton Chigurh
    Anonym (SEK) skrev 2016-09-26 21:36:56 följande:
    Skulle du köpt 1 stor Marabou choklad för 30 kr vid dörren om den kostar 20 kr i affären på en vanlig Onsdag i September?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-26 21:37
    Alltså precis vid din dörr, en försäljare.
    På en ovanlig onsdag i november skulle jag definitivt inte köpt 1 stor Marabou chokladkaka för 30 kr vid dörren.

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Grande Rock

Skulle inte falla mig in att köpa något av någon som random knackar på min dörr.
    Hemma vill jag inte bli utsatt för säljare, varken i dörr eller telefon.

Att tro är att inte veta
  • Aikido

Jag undrar om detta är någon slags kuggfråga. Hade det varit en onsdag i september hade jag nog svarat nej men en Onsdag i September??? Nej det ligger en hund begraven här.

• Anonym (Fairy)

Jag har samma princip som Grande Rock, jag köper inget vid dörren eller via telefon.
    Men, det finns en sitaution jag inte kan motstå och det är inte din chokladkaka ts.
    Men om du kommer en helgmorgon med nybakat bröd till frukost, då är jag såld, 
    Då kommer jag köpa. 

• Stårschan

Det beror ju på vem du är. Normalt köper jag inte stora chokladbitar alls, men hade du varit en grannunge som sålde för att samla till idrottslaget så hade jag köpt två även om de kostat 50 kr styck. Om du tog swish.

• Arenaman
    Anonym (SEK) skrev 2016-09-26 22:52:26 följande:
    Eller nej, bara kontant.
    Jag köper inget som jag inte själv har beställt, det är med andra ord rätt kört att "knacka på".

Jag har inte hanterat kontanter under de senaste två åren och ser kortbetalning som en hygienfaktor i en affärstransaktion. 

Är det så att jag behöver något och har beställt det, så är priset inte av betydelse. Jag betalar bra för det som löser mina problem.
  • Anonym (Trixie)

Jag äter lite choklad varje dag, men den köper jag i affären när jag ändå handlar annat, eller i speciella chokladbutiker. Just Marabou äter jag aldrig. Smakar bara socker.

• Anonym (Trixie)
    Anonym (SEK) skrev 2016-09-26 22:50:52 följande:

32 röster

Varför räknar du röster?
  • Physalis

Om det var ett gäng barn ifrån scouterna eller liknande som sålde så hade jag köpt.

Dyker det upp en vuxen man/kvinna som stod med en chokladkaka och ville att jag skulle köpa den till överpris som en "smart" affärsidé så hade jag trott personen var lite korkad och tackat nej.

• Anonym (Trixie)
    Physalis skrev 2016-09-27 20:46:03 följande:

Om det var ett gäng barn ifrån scouterna eller liknande som sålde så hade jag köpt.

Dyker det upp en vuxen man/kvinna som stod med en chokladkaka och ville att jag skulle köpa den till överpris som en "smart" affärsidé så hade jag trott personen var lite korkad och tackat nej.

Ja, alltså Marabou-choklad finns ju liksom överallt. Kan man tänka sig att köpa den till överpris kan man lika gärna köpa den på macken eller i närbutiken.
  • Wolt

Aldrig i livet skulle jag köpa något vid dörren. Vill inte bli störd av några försäljare när jag är hemma.

• Anonym (L)
    Anonym (Trixie) skrev 2016-09-27 10:14:59 följande:

Varför räknar du röster?

Undrar detsamma... Blir bara irriterande. Men det är inte första gången jag ser det. Det är någon som startar trådar med temat "skulle du betala för det här?", och sitter sedan och räknar röster. Ytterst märkligt beteende.
Svar på tråden Skulle du köpt 1 stor Marabou choklad för 30 kr vid dörren om den kostar 20 kr...