• amanda1998

Kan detta vara ett tecken på graviditet?

Hej på  er, är så himla otålig en typisk grej hos mig.

Jag och sambon har försökt ordentligt den här månaden från 3 dagar innan ägglossningen till 3 dagar efter.

Nu såhär en vecka efter ägglossningen 10 dagar innan min beräknade mens så har jag och även igår haft lite målande värk i magen som mensvärk fast svagt, kan detta vara ett tecken? Har även fått lite humörsvängningar och en mycket ökad sexlust. Kan det vara något på g tror ni? Har så dåligt tålamod.

• Svar på tråden Kan detta vara ett tecken på graviditet?
  • Bingbangbong

Om ni haft oskyddat sex kan det vara ett tecken på graviditet. Men jag tror att det är för tidigt att känna något, det brukar väl ta runt 5 dagar för ägget att fästa och ytterligare några dagar till innan man får så hög nivå av hcg att kroppen reagerar. Hoppas att det är en graviditet för er skull

• Molly890

Jag går och tänker och känner efter samma.. varje månad men ännu inget plus :( hade äl för två veckor sedan (tror jag brukar få ont isamband med äl) och har haft mens runt 29 varje månad utom förra då den kom den 3dje..
    men nu har jag haft ömma bröst, "stickningar" i nederdelen av magen ("tjejmagen") och väldiga humörsvängningar samt ökad sexlust.. vill inte ta något test ännu då jag är rädd att bli besviken igen men är samtidigt så fruktansvärt otålig och vill veta!!! :p

• Molly890
    amanda1998 skrev 2016-09-26 22:56:43 följande:

Hej på  er, är så himla otålig en typisk grej hos mig.

Jag och sambon har försökt ordentligt den här månaden från 3 dagar innan ägglossningen till 3 dagar efter.

Nu såhär en vecka efter ägglossningen 10 dagar innan min beräknade mens så har jag och även igår haft lite målande värk i magen som mensvärk fast svagt, kan detta vara ett tecken? Har även fått lite humörsvängningar och en mycket ökad sexlust. Kan det vara något på g tror ni? Har så dåligt tålamod.

Håller tummarna för dej ?????
    Vet hur det är, har oxå jätte dåligt tålamod ????
  • amanda1998
    Molly890 skrev 2016-09-29 12:46:47 följande:

Jag går och tänker och känner efter samma.. varje månad men ännu inget plus :( hade äl för två veckor sedan (tror jag brukar få ont isamband med äl) och har haft mens runt 29 varje månad utom förra då den kom den 3dje..
    men nu har jag haft ömma bröst, "stickningar" i nederdelen av magen ("tjejmagen") och väldiga humörsvängningar samt ökad sexlust.. vill inte ta något test ännu då jag är rädd att bli besviken igen men är samtidigt så fruktansvärt otålig och vill veta!!! :p

Åh hoppas vi är gravida både du och jag!

Mitt sekret är även som vitt lite tjockare men det blir som trådar mellan fingrarna typ som vid ägglossning fast då är det ju mer genomskinligt.
  • amanda1998
    Molly890 skrev 2016-09-29 14:39:52 följande:
    Håller tummarna för dej ?????
    Vet hur det är, har oxå jätte dåligt tålamod ????
    Åh tusen tack, testade negativt med testa tidigt idag så är lite uppgiven är dag 9 efter ägglossning
  • Molly890
    amanda1998 skrev 2016-09-29 15:18:56 följande:
    Åh hoppas vi är gravida både du och jag!

Mitt sekret är även som vitt lite tjockare men det blir som trådar mellan fingrarna typ som vid ägglossning fast då är det ju mer genomskinligt.
    Jag tycker jag har annorlunda flytningar oxå men trodde verkligen att nu har de tagit sej förra månaden och då va mensen sen oxå men då kom den 3/9 så nu vet jag inte om jag vågar hoppas.. men otåligheten och väntan är så fruktansvärt jobbig!

Va tråkigt att de va negativt för dej :( men kanske va lite tidigt test får vi hoppas :)
Svar på tråden Kan detta vara ett tecken på graviditet?