• missk79

Kläppen eller Stöten

Hej därute... Vi ska till Sälen kring påsk, hoppas att det finns nån snö kvar då, det är en liten chansning. Nu funderar vi på om vi ska åka till Kläppen eller Stöten. Har fastnat för de två anläggningarna för att vi helt enkelt vill testa något annat än Skistar. 
    I sällskapet är vi fyra vuxna och fyra barn i åldern 5?8 år. Vi vill gärna ha backar som passar alla, även om det är viktigast att det är bra för barn.
    Har hittat boende på båda orterna som är nära liften, som är högt prioriterat, till ungefär samma kostnad. Nu den stora frågan, vad ska vi välja?

Några tips?

• Svar på tråden Kläppen eller Stöten
  • solskenskaka

Jag hade inte satsat på Kläppen särskilt inte så sent på säsongen. Det ligger ju egentligen nedanför Sälenfjället och borde töa tidigast. Plus att vad jag sett av det är det ganska små och få backar. Definitivt Stöten säger jag. Har varit där ett par ggr och det är ok. Annars är Tandådalen/Hundfjället de finaste i mitt tycke men vill man inte ha skistar så...

Kläppen skulle jag kanske åka till tidigare på säsongen med små barn men då får det vara rejält mkt billigare än andra ställen.

Hoppas ni får en trevlig resa!

Svar på tråden Kläppen eller Stöten