Hur får jag veta om han är gay? Kär så att jag spricker!
Ja, egentligen har jag svaret på min egen fråga - jag får veta om jag frågar, inte annars! Jag kan inte gissa mig till det. Men ändå!
Jag är öppen gay och tror att jag har kärat ner mig i en kille på jobbet. Han har aldrig yppat ett ord om att han skulle vara gay, men jag får vissa små vibbar (som säkert bara är önsketankar från min sida). Han är skitsnygg, trevlig, smart, sexig, rolig och charmig. Någon tjej nämns aldrig och inte heller att han skulle dejta ibland. Bakåt i tiden verkar det heller inte finnas någon tjej. Är inte det lite konstigt för en skitläcker kille i mitten av 30-talet?
Han verkar gilla mig och uppskatta att snacka med mig. Han glittrar med sina fina ögon och stannar ofta till och småpratar leende med mig vid mitt skrivbord. Vi skriver ibland skämtmail och sms. Ibland har han varit väldigt angelägen om att jag ska komma med på lunch, att vi ska ha sällskap till bussen, gå samma väg osv., ibland har han i ett sällskap med flera personer nästan enbart pratat med mig och vid ett tillfälle när vi hade druckit alkohol strök han sin hand över min rygg på ett sätt som jag aldrig skulle vänta från en straight kille. Det känns helt enkelt rätt flörtigt!
Jag skulle så gärna vilja fråga honom om han flörtar. Helst om han är gay! Men jag vågar inte (ännu i alla fall). Vill inte komma i en dum situation. Är väl dessutom rädd att förlora min lilla flörtdröm!
Vad tror ni? Får ni gayvibbar?