Sämre sexliv under småbarnsåren, kan det inte få vara okej?
Har två små barn under 4 år. Varav den yngsta är 1 1/2 år och har sovit kanske 5 hela nätter i hela sitt liv. Jobbar och tar hand om hem och barn och all vab, då mannen har eget företag. Har kanske inte världens mest blomstrande sexliv just nu, några ggr i månaden men mannen är inte nöjd. Ska villigt erkänna att efter jobb, rodda barn och aktiviteter, handla, laga mat, tvätta, städa hus och reda ut 97% av alla barnens konflikter så är jag oftast helt slut på kvällen. Längtar även efter att bara få sitta ner. Får väldigt lite hjälp av min man med hushållssysslor hemma så får ofta "plocka" efter barnen gått och lagt sig. Har försökt förklara för honom att det kanske kan få vara okej med sex lite mer sällan nu under småbarnsåren eller att om han ligga så får han allt hjälpa till lite mer hemma. Men det verkar han vara alldeles för trött för på kvällarna men inte sex. Vad gör jag? Tycker att vi har en bra relation för övrigt men det här håller på att förstöra allt. Visst kan jag "ställa upp" mer ofta men vill få han att förstå att familjen AB är just ett familjeföretag där man hjälps åt och inte som det är nu att en(jag) sköter allt.