Misslyckad medicinsk abort
Hej!
Jag har i vecka 9+1 fått missfall (missed abortion), och har 2 veckor senare ännu inte fått ut detta.
I måndags runt 12 fick jag en mifegyne-tablett på kvinnokliniken & igår (tisdag) runt 8:30 tog jag 3 st cytotec-tabletter under tungan. Redan kl 9:00 fick jag mina första kramper (ordentliga sådana) och mensliknande blödningar, 20 min senare kräktes jag (detta var inga problem för tablettupptaget då de tas via slemhinnan/under tungan). Jag hade krämpor under hela dagen & EM, kräktes & mådde allmänt dåligt, men blödningarna har varit ganska sparsamma, och maximalt som en vanlig mens. (Jag har tidigare gjort abort i tidigare skede & vet att det är betydligt mycket mer som ska ut än så). Jag har nu bara lite mensvärk, lite hugg i magen till & från & mindre blödningar.
Vad gör jag nu? Det har alltså gått nästan ett dygn sedan jag tog cytotec-tabletterna. Ska jag bara vänta ut missfallet nu? Eller bör jag be om en ny medicinsk, eller kanske kirurgisk abort? Någon annan som varit i samma situation & som kan berätta sin erfarenhet? Jag är ju sjukskriven från jobbet, känner inte att jag törs gå tillbaka när det här är igångsatt men inte har kommit ut.
Tack på förhand!