• Anonym513

Varför är det så få män på Familjeliv?

Varför är det så få män på Familjeliv? År 2016 borde ju en sajt om familj inte kännas som 1955 :/

• Svar på tråden Varför är det så få män på Familjeliv?
  • StevenDiese

Är det? Fler kvinnor visst, men få män tycker jag inte.

Kanske finns användarstatistik nånstans?

• Dixie

Hur ser fördelningen ut?!

Anonym513 skrev 2016-09-28 19:21:52 följande:

Varför är det så få män på Familjeliv? År 2016 borde ju en sajt om familj inte kännas som 1955 :/

• Anonym513
    CarinaL26 skrev 2016-09-28 19:46:03 följande:

Finns massor av män i sex&psalmernastrådarna.

Jo, det var ju väntat...
  • Nordström

Det är för lite faktarelaterade trådar på familjeliv.

• Anonym513
    Nordström skrev 2016-09-28 20:06:25 följande:

Det är för lite faktarelaterade trådar på familjeliv.

Är inte med på vad du menar? Är det innehållet eller diskussionstekniken? ... eller något annat?
  • Anonym513

Där har vi svaret.

"Familjeliv- Svenska mammors bästa vän

Hos oss skapar du relation med 1 miljon mammor"

"Detta gör oss till Sveriges största mötesplats för kvinnor."

"Modern Women Media Sweden AB"

• Nordström
    Anonym513 skrev 2016-09-28 20:27:56 följande:

Är inte med på vad du menar? Är det innehållet eller diskussionstekniken? ... eller något annat?

Innehållet på familjeliv är relationsinriktat. Män intresserar sig mer för fakta inom teknik, natur- och samhällskunskap etc.
  • Anonym513
    Nordström skrev 2016-09-28 20:35:16 följande:
    Innehållet på familjeliv är relationsinriktat. Män intresserar sig mer för fakta inom teknik, natur- och samhällskunskap etc.
    Det ligger mycket i det du säger :)
  • Anonym513

Ser att det finns en Pappagrupp... :/ Skall man tolka det som att resten av sidan vänder sig till mammor?

• CFly

Här är statistik.
    Finns att läsa under annonseringsinformation på Familjeliv så att annonsörer ska kunna veta vilka som ser annonserna.

Så ja det är lite män här. Hur ska vi göra med jämställdheten för att locka fler män?

31-36MEDELÅLDER
    23%MÄN
    77%KVINNOR

• Aikido
    CFly skrev 2016-10-06 13:30:03 följande:
    Här är statistik.
    Finns att läsa under annonseringsinformation på Familjeliv så att annonsörer ska kunna veta vilka som ser annonserna.

Så ja det är lite män här. Hur ska vi göra med jämställdheten för att locka fler män?
    31-36MEDELÅLDER
    23%MÄN
    77%KVINNOR
    Lotta ut presentkort på Biltema eller liknande butik till nyregistrerade män.
  • Nordström

Här är statistik.

31-36MEDELÅLDER
    23%MÄN
    77%KVINNOR
    Det är nog så enkelt att man tar in fler manliga moderatorer och tillämpar könsneutrala regler.

På Familjeliv kan du skriva i princip vad som helst om män men det minsta gnäll på kvinnor och inlägget tas bort och användaren avstängd.

Dock tror jag knappast att det blir några förändringar på denna front då målgruppen för Familjeliv är kvinnor i yngre medelåldern.
  • StevenDiese

Här är statistik.

31-36MEDELÅLDER
    23%MÄN
    77%KVINNOR
    Damn!

Va fel jag hade.
  • Aniiee

Jag ser gärna fler män på familjeliv, som verkligen engagerar sig i familjefrågor, barnfrågor, skolfrågor mm. Och jag ser gärna fler kvinnor som engagerar sig i vetenskapliga frågor. 

Go ahead, be my guest. 

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
  • Anonym513
    StevenDiese skrev 2016-10-06 20:21:22 följande:
    Damn!

Va fel jag hade.
    Vore intressant att se hur fördelningen är på Match.com etc...
  • äldreochklokare

när man skrivet något sexuellt (och om någon får för sig att man genom att ha skrivit detta, söker kontakt), då flockas männen, så nånstans på forumet finns de.

• Anonym513
    äldreochklokare skrev 2016-10-15 17:44:26 följande:

när man skrivet något sexuellt (och om någon får för sig att man genom att ha skrivit detta, söker kontakt), då flockas männen, så nånstans på forumet finns de.

Män är ju djur...
  • StevenDiese
    Anonym513 skrev 2016-10-15 17:24:44 följande:
    Vore intressant att se hur fördelningen är på Match.com etc...
    Ja! Det har du rätt i. Kan tänka mig att de siffrorna är "hemliga".
Svar på tråden Varför är det så få män på Familjeliv?