• 123ecims

    Utebliven mens stress eller gravid??

    Hej, okej såhär ligger det till. Jag hade sex med en kille (skyddat) men var lite full och det var mörkt så tänk om något gick snett liksom? (dock kom han ej i mig). Samma kväll fick jag min mens och hade den i 5/6 dagar. Sen dess har jag inte fått min mens igen, alltså utebliven mens i 3 månader. Gick till ungdomsmottagningen dagen efter vi hade haft sex men då sa de "nej om ni var skyddade behöver du inget dagen efter piller" så fick ju inte det. Men har vart så nojjig och stressad och orolig i 3 månader så för några veckor sen gjorde jag ett graviditetstest på ungdomsmottagningen, vilket visade negativt. Ville göra ett till för säkerhets skull så gjorde en vecka senare igen, negativt. Min mage är ändå svullen, mår illa lite då och då, äter ovanligt snabbt och ibland mycket, kan ibland känna små kramper i undre delen av magen och ibland övre delen & sidorna ibland. Har även ätit medicin mot magkatarr för någon vecka sen för tänkte att uteblivna mensen kan bero på stress och det, så magen blev lite bättre. + har fått svinkoppor som har lagt sig nu, men ni förstår att det har vart mycket. Känner ändå stress att mensen fortfarande inte kommit? Ska jag göra ett till graviditetstest eller vad tycker ni? Tack på förhand

  • Svar på tråden Utebliven mens stress eller gravid??
  • Flisan79

    Om din mens brukar vara regelbunden så tycker jag du ska ta dig till gyn och be om ett ultraljud. Om inte annat för att kunna släppa tanken på graviditet men också för att se om det är något annat fysiskt fel som gör att din mens uteblivit.

  • 123ecims

    Nej den har inte vart helt regelbunden, visst kunde den hoppa över några veckor eller någon gång en månad men aldrig tre liksom??

  • Cyanea

    Det känns inte som att du ska vara gravid. Det är inte omöjligt men ovanligt att bli gravid så nära inpå mensen. Sen är det även extremt ovanligt att inte få plus på gravtest så långt in i en graviditet, så det känns inte heller troligt. Kort och gott: det känns ytterst, ytterst osannolikt att det skulle vara en graviditet. 

    Med det sagt känns det som att ungdomsmottagningen borde hjälpa dig lite mer i att se vad det är som händer så du kan känna dig trygg i att du inte är gravid. 

    Hoppas det löser sig, lycka till! 

Svar på tråden Utebliven mens stress eller gravid??