Vad hände med chokladlotterierna? När jag gick i skolan hade vi en lottring och ett gäng mindre chokladbitar som typ Japp, Daim etc (inte dom allra minsta som ligger i twistpåsarna och inte dubbelbitar utan nåt mellanting, typ 20-25g) i en låda, sen såldes lotterna för typ 5kr st och så var det vinst på slutsiffra 3, 6 och 9. Min familj köpte typ tio lotter åt gången VAR när godissuget slog till :) bästa är att man kan köra lotteriet oändligt, bara att köpa nytt godis och nya lotter när dom tar slut, och lådan kan följa med till släktkalas, föräldrarnas jobb, från dörr till dörr på gatan hemma/i trapphuset, ja lite överallt :) förutsätter ju dock att barnet inte är så litet att godiset blir uppätet i smyg :)
Bästa är ju om ett par föräldrar är ansvariga för lottringar och chokladbitar, man kan tex köpa i stora volymer på nätet eller i lågprisgodisaffärer, och varje gång en unge har slut på lotter får dom byta vinsten (500kr) mot en ny lottring och 30 godisbitar.
Lottringar kostar mellan 25-50kr och godisbitarna borde inte ligga på mer än 2-5kr st. Vinsten kan därmed hamna på mellan 300-400kr per lottring om man tar 5kr/lott.
Jag skulle lätt köpa 10 lotter om nån kom och knackade på just nu :) hellre det än nån dyr salami/kakor eller tubsockor eller hembakta bullar som jag kan baka själv.