• MiaP83

Några som vill följas åt ?

Hej ! Vi fick klartecken från rmc i Malmö igår att påbörja med sprutorna ikväll. Skulle vara roligt och få kontakt med andra som är i samma situation.

Mvh Maria

• Svar på tråden Några som vill följas åt ?
  • Life02
    MiaP83 skrev 2016-10-01 22:39:10 följande:

Tack så mycket . Vi har gjort en utredning innan och det visa sig vara min make som hade lite mindre än hälften av spermier. Efter det så skicka de en remiss till rmc och då fick vi vänta 3 månader på kallelse och då fick vi tid både till läkare och ssk samma dag och efter varandra. Resten stämmer som du säger man ska ringa in sin första mens dag och den fick jag kvällen efter mötet i Malmö. Nervös är jag inte ännu kommer väl sen vid uttag och insättning av ägg . Men den undersökningen vi gjorde i måndags är absolut inget att vara nervös för .

Håller alla tummarna nu då!! Är det första barnet?
    Jag är inte så nervös för undersökningen mer vad de ska komma fram till.
    Vi har inte fått tid till ngn ssk denna veckan utan bara läkare så gissar vi måste vänta på den tiden med ???? man blir bra på att vänta i denna process. Man sätter liksom livet lite på hold känns det som.
  • MiaP83

Ja första barnet. Ja klart man kan va nervös för vad de ska komma fram till men det visste vi redan när vi kom till läkaren på rmc. Ja det får du nog göra vänta på en tid till sjuksköterskan. Ja man blir bra på att vänta och det är det värsta jag vet att gå och vänta haha :)

• Life02
    MiaP83 skrev 2016-10-02 09:47:19 följande:

Ja första barnet. Ja klart man kan va nervös för vad de ska komma fram till men det visste vi redan när vi kom till läkaren på rmc. Ja det får du nog göra vänta på en tid till sjuksköterskan. Ja man blir bra på att vänta och det är det värsta jag vet att gå och vänta haha :)

Ja det är det värsta jag vet med men men går det bra med sprutorna?
  • Life02

Inga fler som är i liknande situation. Precis startat på RMC Malmö eller hoppas på att få starta snart?!

• MiaP83

Ja det går hur bra som helst . Hur går det för er ? Vi har gjort ett ultraljud idag på äggblåsorna

• Life02

Ok så bra!!
    Vi har tid på fredag till läkare, ska bli skönt att äntligen få komma dit!!

• MiaP83

Har ni inte gjort någon utredning innan ? Förstår att du är nervös . Vilken tid ska ni vara där

• LängtanEfterBarn
    MiaP83 skrev 2016-10-06 17:53:24 följande:

Har ni inte gjort någon utredning innan ? Förstår att du är nervös . Vilken tid ska ni vara där

Nä, detta var första mötet. Har bara lämnat prover tidigare.
    Vi va där imorse, och allt gick bra.
    Fick även gjort gyn undersökning.
  • Life02

Vi har också precis varit på vårt förta möte! Hur gick det för er LängtarEfterBarn. Vad händer nu?

• MiaP83

Vad bra då sågs vi nog i väntrummet har varit här sen halv åtta och tagit ultraljud precis på äggblåsorna och nu får vi vänta tills blodproverna kommer tillbaka

• LängtanEfterBarn
    Life02 skrev 2016-10-07 08:39:02 följande:

Vi har också precis varit på vårt förta möte! Hur gick det för er LängtarEfterBarn. Vad händer nu?

Det gick bra. Alla proverna va jätte bra även min sambos. Så nu ska vi bara göra två prover till.
    Sen finns där inte så mycket mer att göra. Dom sa åt mig att vi kan få barn och att där är inget fel på oss som skulle va någon orsak till att det inte skulle gå. Och att missfall är mycket vanligt. Att vi fick bara försöka själva igen, fanns ingenting dom kunde ge oss.
    Hur går det för er?
  • MiaP83

Oki men skönt att veta det iallafall. Jo då det går framåt tar sprutat och gjort 2 ul har så mycket äggblåsor så de vill ta ett extra ul på måndag

• LängtanEfterBarn
    MiaP83 skrev 2016-10-07 11:48:00 följande:

Oki men skönt att veta det iallafall. Jo då det går framåt tar sprutat och gjort 2 ul har så mycket äggblåsor så de vill ta ett extra ul på måndag

Okej.
    Är det bra att ha många blåsor?
  • MiaP83

Ja det är det fast inte för många. För då kan de plocka fler ägg

Svar på tråden Några som vill följas åt ?