• scrapparlotta

Vattentät sko??

Har en tjet7som är 12 år. Hon vill inte ha några gummistövlar längre...men hon behöver ju ändå nåt vattentätt på fötterna. Hon går till skolan varje dag och dom är i skogen en dag i veckan. Har kollat på vattentäta skor..men hur vattentäta är dom? Vad har era barn för skor regniga dagar?

• Svar på tråden Vattentät sko??
  • norrlandsflicka

www.xxl.se/merrell-capra-mid-wtpf-vandringssko-junior/p/1109426_2_style

Såna har äldsta. Vi behövde mer slittåliga goretex skor då de första vi köpte nöttes hål på en vecka... De håller bra hemma om han inte hoppar i vattenpölar... Kommer in lite vatten ibland på skolan då han inte är så bra på stänga ordentligt alltid ( bråttom ut). Häromdagen när det var lite kallare och regn tog han sina nya vikingkängor. De höll helt torrt.

• IsDimma

Jag har själv som vuxen vattentäta skor, ganska nyinköpta. Här i veckan testade jag dom ordentligt. Det regnade ute, ungefär lika mycket vatten som i en dusch. Vi var ute 1 timme och 20 minuter ungefär. När det var en kvart kvar av utevistelsen började jag bli blöt och när vi kom in så var mina strumpor lite blöta på ovansidan från tårna och in på halva foten ungefär. Mer än godkänt med tanke på att jag var blöt innanför jackan (15.000 i vattenpelare) för att det hade regnat in under luvan och i halsöppningen på jackan så mycket regnade det.

• scrapparlotta

Tack för era svar! Blir nog till att åka och köpa ett par såna skor då...det låter som det funkar fint. Hon hoppar inte i vattenpölar direkt...hehe. Blir nog ett par till mig åxå kanske..

Svar på tråden Vattentät sko??