Anonym (Janna) skrev 2016-10-03 14:08:24 följande:
Har såna skuldkänslor inför min man och mina barn att jag känner så här. Känns inte rimligt att skiljas då barnen är så små och jag har ju ändå känslor för min man. Men kanske egentligen mer som en stark vänskap. Det är så mycket som far åt helvete om jag fattar ett sånt beslut men ska jag istället fortsätta leva med min man men i hemlighet önska att jag var med någon annan? :(
Men jag fattar inte riktigt. Du känner dig förälskad i henne, men känner ingen sexuell attraktion? Jag har aldrig upplevt det så. Sexuell attraktion utan kärlek har jag upplevt, men aldrig kärlek helt utan sexuell attraktion.
I ett äktenskap som knakar lite är det lätt att få känslor för nån annan. Framför allt när barn är inblandat tycker jag man ska tänka sig för både en o två gånger innan man kastar in handsken. Därmed inte sagt att man ska leva i ett dåligt äktenskap under en lång tid för barnens skull, för det funkar inte heller. Det blir ju knappast barnen lyckliga av i längden heller. Och du lever bara en gång.
Fortsätt och umgås du med den där kvinnan. Sov på saken. Fundera. Känn efter.