• Lijali2

Chockande om Instagram! Viktigt!

Jag har instagram. Ett privatkonto som är låst och ett annat oprivat konto som inte är låst.

Jag har varit lite nyfiken av mig så jag har sökt på gamla klasskamrater, ex och andra från mitt olåsta konto, där min bild eller någon annan koppling till mig som person inte finns utan det är bara bilder på min business och saker som rör det.

Nu till frågan! Jag blev chockad när jag snokade lite hos en gammal klasskamrat på hennes bilder. Där hade en person gillat en bild som även brukar gilla mina bilder som rör min business. Även upptäckte jag att en annan tjej jag brukade umgås med förr hade en samma följare som jag har på businesskontot. Hur är det möjligt?

Är instagram i Sverige såpass litet att det kan slumpa sig så eller är det något annat? Jag ska tilläggas att jag enbart har under 200 följare på mitt businesskonto. Hjälp! Blir nojig!

Och ja, kan tyckas löjligt att snoka men har man inte låst sitt konto eller blogg så får man ju ta att vem som helst läser. Är nyfiken på hur folk lever idag liksom, jämfört med då.

• Svar på tråden Chockande om Instagram! Viktigt!
  • Kodia

Det låter inte så konstigt - chansen att någon av dina 200 följare skulle följa en av dina bekanta är nog ganska stor. Antagligen finns det kopplingar till en viss ålder, ort eller intressen, dessutom. (Jag menar att de flesta av dina vänner antagligen är i samma generation, att ditt företag och din vän kanske har kopplingar till samma stad, och att ditt företag kanske är riktat mot något som dina vänner/jämnåriga skulle kunna vara intresserade av.

Jag har under 100 vänner på FB, och jag har ett par som känner varandra utan att jag hade en aning om det, och såg att jag hade gemensamma vänner med folk som jag inte heller visste.

• Lijali2
    Kodia skrev 2016-10-01 22:32:39 följande:

Det låter inte så konstigt - chansen att någon av dina 200 följare skulle följa en av dina bekanta är nog ganska stor. Antagligen finns det kopplingar till en viss ålder, ort eller intressen, dessutom. (Jag menar att de flesta av dina vänner antagligen är i samma generation, att ditt företag och din vän kanske har kopplingar till samma stad, och att ditt företag kanske är riktat mot något som dina vänner/jämnåriga skulle kunna vara intresserade av.

Jag har under 100 vänner på FB, och jag har ett par som känner varandra utan att jag hade en aning om det, och såg att jag hade gemensamma vänner med folk som jag inte heller visste.

Ok då är det kanske inte så konstigt ändå. Dock har jag inte uppgett stad eller något. Min business är även inom ett ganska smalt område. Men troligtvis är det som du säger då.
  • YesMaster

När du ex tittar på en bild eller gillar den på Instagram så reggas det och du får upp liknande bilder i din utforska-sida. Om nån av dina följare gillar en bild nånstans så visas den bilden och/eller liknande i ditt flöde också. På så sätt kan det du skriver ske

• Lijali2
    YesMaster skrev 2016-10-01 23:27:17 följande:

När du ex tittar på en bild eller gillar den på Instagram så reggas det och du får upp liknande bilder i din utforska-sida. Om nån av dina följare gillar en bild nånstans så visas den bilden och/eller liknande i ditt flöde också. På så sätt kan det du skriver ske

Ok tack för svaret. Då förstår jag bättre.
Svar på tråden Chockande om Instagram! Viktigt!