• tyr

Förvärkar i v23 som känns som mensvärk och molvärk i ryggen

Är det fler än jag som har förvärkar som känns som mensvärk och molvärk ut i svanken? Är i v 23 har två premisar sedan innan men sånna här förvärkar har jag aldrig varit med om.

Kakmonstret
  • Svar på tråden Förvärkar i v23 som känns som mensvärk och molvärk i ryggen
  • Lia4

Har du två prematurer sedan innan och har onda sammandragningar i v 23 ska du in till förlossningen för kontroll omgående!

• Mallemamma
    Lia4 skrev 2016-10-02 12:41:38 följande:

Har du två prematurer sedan innan och har onda sammandragningar i v 23 ska du in till förlossningen för kontroll omgående!

Definitivt! Ring förlossningen och åk in. Hellre en gång för mycket :)
  • tyr

Har pratat med förlossningen jag skulle vila å se om dom släppte eftersom dom inte trycker neråt

Kakmonstret
  • emeliemaya

Jag hade sammandragningar sen vecka 13 och fram till förlossningen. Men snälla blir de inte bättre efter att du vilat dig så ska du åka in och kolla upp det.

• Lia4
    tyr skrev 2016-10-02 12:56:57 följande:

Har pratat med förlossningen jag skulle vila å se om dom släppte eftersom dom inte trycker neråt

Märkligt. Hade aldrig vågat neka dig om det varit mig du pratat med. I v 23 har man ju oftast inte "vanliga" värkar heller.

Vila och alvedon och går det inte över ringer du igen! Du sa väl att du fött prematurt tidigare?
  • tyr
    Lia4 skrev 2016-10-02 13:02:57 följande:

Märkligt. Hade aldrig vågat neka dig om det varit mig du pratat med. I v 23 har man ju oftast inte "vanliga" värkar heller.

Vila och alvedon och går det inte över ringer du igen! Du sa väl att du fött prematurt tidigare?

Japp vila och Alvedon det släppte men blir det så igen måste jag tinga och komma in
    Kakmonstret
  • liellasmamma1

Mallemamman

Jag väntar min andra nu och mår toppen hade ca 6 veckor av illamående och kräktes mellan v 7-13

Så är en stor skillnad.

Jag åkte in och fick dropp var 8e dag. Kissade ut letter som visade på att min kropp bröt ner sig själv ketoner är fettsyror som inte ska utsöndras via urin. Kräktes sista gången när tösen va ca 2 timmar gammal sen bara slutade illamåendet.

var inlagd ett par rundor och tyvärr är det zofran som skrevs innan som var "sista" lösningen. Jag fick näringsdrycker via näsan när jag låg inne och dropp. Var sjukskriven sju månader. Fick inte köra bil själv då jag hade så lågt blodtryck så jag svimma lite när som helst.

Då vänta jag en flicka och nu en pojke vet inte om det kan vara skillnaden men graviditeter i sig kan ju vara väldigt olika. Var dock inställd på att bli så dålig igen

Hoppas allt blir bättre!!!

• Mallemamma
    liellasmamma1 skrev 2016-10-05 12:49:31 följande:

Mallemamman

Jag väntar min andra nu och mår toppen hade ca 6 veckor av illamående och kräktes mellan v 7-13

Så är en stor skillnad.

Jag åkte in och fick dropp var 8e dag. Kissade ut letter som visade på att min kropp bröt ner sig själv ketoner är fettsyror som inte ska utsöndras via urin. Kräktes sista gången när tösen va ca 2 timmar gammal sen bara slutade illamåendet.

var inlagd ett par rundor och tyvärr är det zofran som skrevs innan som var "sista" lösningen. Jag fick näringsdrycker via näsan när jag låg inne och dropp. Var sjukskriven sju månader. Fick inte köra bil själv då jag hade så lågt blodtryck så jag svimma lite när som helst.

Då vänta jag en flicka och nu en pojke vet inte om det kan vara skillnaden men graviditeter i sig kan ju vara väldigt olika. Var dock inställd på att bli så dålig igen

Hoppas allt blir bättre!!!

Vad härligt att höra!

Så roligt att höra de med HG som efter haft en bättre graviditet :)

Det måste varit helt underbart de första välmående veckorna! När man förväntar sig att må dåligt.

Men fy vad tufft du hade det med tösen!

Jag har haft två kräkfria dagar nu och t o m kunnat hämta sonen på förskolan igår så jag är hoppfull! Går in i vecka 16 imorgon.

Jag vet inte könet denna gången men känns hittills ganska lika första graviditeten, så räknar med samma kön men man vet aldrig :)

Tack för svaret och lycka till med graviditeten :)
Svar på tråden Förvärkar i v23 som känns som mensvärk och molvärk i ryggen