Hi5 skrev 2016-10-03 17:49:23 följande:
Lite OT, ursäkta Som tjej håller jag med, men jag måste fråga om du känner likadant för alla som har löshår, silikonbröst, plastnaglar och fyllda läppar? Färgat hår? Var går gränsen?
Det är en intressant fråga, för jag inser ju naturligtvis att jag tycker att det är fint med lite smink och allt annat fejk. Men bara så länge det inte är så mycket mer än vad jag är van vid, dvs att det är på en nivå som en överväldigande majoritet av alla kvinnor fattar att man inte ska passera om man inte vill se ut som en clown eller ett freak show monster.
Gränsen för smink, tatueringar och fyllningar förändras ju hela tiden (liksom för klädmode) och man vänjer sig. Men eftersom det inte leder till någon direkt nytta, utan ska ju bara vara fint så finns det ju bara ett självändamål i den utvecklingen, så av den anledningen kritiserar jag det fula (som många lägger mycket energi och pengar på) ganksa kraftigt. Problemet är väl att de som är mest intresserade av smink, fyllningar och annat bjäfs får en skev bild av vad som uppfattas som fint av omvärlden, och till sist är de lika blinda som anorektiska människor som kan tycka att de är tjocka trots enorm undervikt.