Praktik via AF, har man rätt att säga att detta känns inte bra och jag vill avbryta praktiken, utan att bli av med ersättning?
Jag har sedan 3 veckor tillbaka en praktik via AF i en butik i Stockholm. Har man rätt att säga att detta känns inte bra och jag vill avbryta praktiken, utan att bli av med ersättning?Anledningen:
Jag trivs inte med att stå i kassan, jag blir nervös, stressad, illamående och börjar skaka. Jag blir så stressad av att behöva hålla koll på kassan när man plockar varor på annan plats i butiken och sedan skynda sig till kassan när det är kunder. Jag känner även en rädsla över att det ska bli fel i kassan eller att det ska fattas pengar. Jag sa att jag gärna packar upp varor de fösta veckorna, så jag lär mig butiken och var saker finns. Men chefen ville att jag skulle in i kassasystemet direkt, för det är bra om jag kan kassan om det bara är hon jag där och hon blir upptagen eller så.
På första dagen blir jag visad hur kassan funkar 5 minuter och tillsagd ring på mig om du behöver hjälp, ingen bredvid-gång eller nått. Det såg tydligen inte bra ut för kunderna om 2 personer stod i kassan samtidigt, samt att det var inte kostnadsmässigt att 1 personal bara står bredvid mig fick jag som svar. För då hinner dem inte med det som de ska göra för dagen. Sedan har jag fått stå i kassan helt själv och personal har knappt kommit om jag ringt, utan behövt ringa 2-3 gånger innan nån kom.