• Hope2016

Cb digital som visar för lite veckor?? Någon mer?

Min sista första mensdag var 5/9

Utslag på ägglossningstest 17/9 (samlag)

26/9 testar svagt på cb test

30/9 testar 1-2 veckor gravid på cg digital

Testar idag 5/10 fortf 1-2 veckor på digital cb

Är ett missfall på gång eller kan man lita på dessa veckoindikator testerna. Börjar bli väldigt orolig.

Ska enligt appen vara v5 (4+2) så då borde den egentligen ha ändrat till iallafall 2-3 veckor med cb digital. Någon som varit med om samma men som ändå kunnat konstatera en normal graviditet

• Svar på tråden Cb digital som visar för lite veckor?? Någon mer?
  • Ivana1988

Tog längre för mig också.. men det kom till slut. Jag testafe med vanliga stickor också för att se att sträcket blir starkare

• Elleen1314

Har samma problem . Tog ett test 30/9 visade 2-3 tog ett nytt idag fortfarande 2-3. Jag är i v 5+2 . Börjar bli orolig

• Hilda77

Mitt slog inte över först 6+2. Samma dag var jag inne och mätte hcg och hade typ 12000.

Testet borde slå över till 3+ vid 2000. Så litar inte alls på det testet.

• happylife

CB digital har alltid ställt till det för mig, slagit om en vecka försent, lagt många tusen på dessa tester.... Inget med graviditeten har varit fel, snarare fel på testen!

• Cyanea

För mig var det dessvärre missfall när jag inte fick tillräckligt många veckor på testet. Dock visste jag exakt hur långt gången jag var eftersom jag gjort IVF, så det är inte riktigt samma sak som en naturlig graviditet där man inte vet exakt när ägglossning och befruktning skett. När jag pratade med min klinik om veckorna sa de att de inte litade ett smack på testerna, så de är ingen exakt vetenskap som jag förstår det. 

Håller tummarna för att det ska gå toppen för dig! Lycka till! 

• KattenH81

Jag har tyvärr också bara negativa erfarenheter av att det inte ökat som det borde- gått bra till 2-3 men sen inte slagit om till 3+ vid de två senaste missfallen. Verkar dock vara lika vanligt att det går bra för många! Tror generellt inte man ska oroa sig o testa för mycket (sagt av en testmissbrukare som har svårt att leva efter den regeln själv :) )

• lilsis

2-3 brukar slå om i tid för mig men har både fått missfall där det aldrig blev 3+, utomkveds utan 3+ (och gick ändå till v7+3) samt nuvarande graviditet slog om sent till 3+ men hänger än så länge i, v 16+1

• Treansresa

Har varit missfall för mig då det inte slog om

• FruAlex

Liknande situation fast 1,5 vecka mellan testet och fortfarande 1-2 veckor. Innebär det att det har avstannat?

• Cyanea

Svårt att säga säkert, men det låter inte så lovande :( Har du testat med morgonurin? Druckit mycket? 

• Bäbiiiis

Jag fick mitt 3+ när jag var i v 5+4, alltså 4 dagar för sent. På vul i v 7+2 såg allt bra ut så jag hoppas slippa mf/ma.

Svar på tråden Cb digital som visar för lite veckor?? Någon mer?