• EllasEllis

Det här med namn på flicka...

Vi väntar troligen en lillasyster och har smått börjat fundera på namn och knåpat ihop en namnförslagslista. Men på något vänster känns det mycket svårare att välja namn, eller hitta ett som båda tycker om lika mycket.

hade ni lätt för att hitta namn på era barn? :) jag har massor med förslag, men min man fastnar inte för något av dem, han har massor med förslag men jag fastnar inte för något av dem. tur att vi har tid kvar till födsel...

när vi väntade vår son så var vi båda förälskade i samma namn, och sonen fick det namnet efter födseln, det var helt enkelt rätt för honom.

• Svar på tråden Det här med namn på flicka...
  • Fjäril kär

Med tredje och sista barnet fanns det inget som passade. Vi visste inte vad vi skulle få så vi hade namn för båda könen och ut kom en kille men inget av de namnen vi hade passade alls.

Det var svärmor som kom på det namnet han fick. Ett namn vi inte alls ens tänkt på.

• LFF

När vi väntade barn, tvillingar, hade vi bara tjejnamn. Därför bestämde vi oss för att kolla könet på pyrena och självklart var det två grabbar Tungan ute Så det blev mycket dividerande då vi ville ha någon form av anknytning i släkten till namnen. När det väl bestämts vilka namn vi hade kom ju problemet med vem som skulle heta vad... Drömmer 

Tjejnamnen vi hade var: Anni, Elvira, Hedda och Linnea. Alla med någon form av betydelse för oss rent släktmässigt.

• Duckan

Nja, vi velade fram och tillbaka och hade väldigt olika förslag. Till slut blev det ett namn som maken önskade. Kan ångra det ibland, men vad göra

Svar på tråden Det här med namn på flicka...