• Virrvarr

Ruvardag 9 positivt med clearblue - men rosa/röd lutinus!

Behöver lite råd känner jag...

Är på mitt tredje ivf och nionde återföring. Har återfört blastocyster varje gång utom denna då vi testade att återföra redan på dag 3.

Jag har tjuvtestat idag och fick för första gången se ett gravid 1-2. Chocken var total.

Cirka två timmar efter testet kommer lutinus ut rosa/röd. Ingen mensvärk eller så.

Så nu vet jag inte vad som händer...

Har någon varit i liknande situation??

• Svar på tråden Ruvardag 9 positivt med clearblue - men rosa/röd lutinus!
  • cameleon

Jag har blivit gravid två gånger via ivf och båda gångerna hade jag småblödningar av Lutinusen. (Ibland mer ibland mindre men det var nästan alltid blod på pinnen man för upp tabletten med). Den första graviditeten fick jag ett utomkvedshavande och den andra resulterade i en dotter.

Om du googlar så kommer du hitta att det är vanligt med dessa småblödningar, antar att du redan googlat, hehe..

Jag tror jag skulle ta Lutinus till den 8:e graviditetsveckan men jag pallade inte att se blod varje gång så jag slutade några veckor tidigare. Frågade om jag kunde få Crinon-gelen istället men min läkare sade att den inte är lika bra som Lutinus.

• Kelsson1

Jag blödde under båda mina graviditeter (tidigt) och fick extra VUL redan i vecka 6 (såg hjärtat slå båda gångerna) och födde friska barn.
    Så att se blod behöver inte betyda MF men det blir man extremt orolig över (jag åtminstone).

• Virrvarr

Tack för svar.

Testet blir starkare men blöder färskare nu, inga mängder dock.

Kan inte släppa att det inte känns bra med blödning..

Någon fler med erfarenhet?

• finee

Jag började småblöda efter positivt test. Men mitt test blev just inte starkare. Blödning i tidig graviditet är jättevanligt! Är det bara blod och ingen menavärk så brukar det vara lugnt (har jag läst mig till), men blod+mensvärk är ingen bra kombo utan pekar på missfall oftast. Håller tummarna för dig!!! <3

• trina

Jag hade lite blod varje dag fram till vecka sju eller åtta om jag inte minns fel. Jag var helt till mig och trodde verkligen det var missfall, men det gick vägen! Lilla miraklet äter flaska i min knä i detta nu. Så det behöver absolut inte vara något dåligt! Ta ett nytt digitalt om ett par dagar och se om det ökat, om det gör det så går det ju åt rätt håll :)

• Kelsson1

Trombylen kan definitivt påverka men om det finns en orsak till att du tar det så bör du inte sluta utan att ha pratat med läkare först.

• Cyanea

Jag blödde ingenting alls mina två första insättningar. De blev inte ens plus på stickan. Mina andra två insättningar blödde jag. Första gången blev det ett tidigt missfall, andra gången blev det min fina dotter <3 

Det var inte mycket som skilde blödningarna åt. Jag hade lite mer ont när jag väntade dottern än när jag hade missfall. Det blödde lite varje dag under missfallet, fast jag blödde större mängd åt gången när jag var gravid. Det var mer färskt blod när jag var gravid medan det var mycket brunt när jag fick missfall. 

Blödningarna slutade i princip direkt när jag slutade med Lutinus, så för mig kan det ha varit förklaringen till att jag blödde. 

Jag tror absolut att Trombyl kan göra saken värre. Blöder du t.ex. från slemhinnan eller livmodertappen innebär ju det blodförtunnande att det tar längre tid innan blödningen upphör, alltså kommer det mer blod än för någon som inte tar blodförtunnande. 

Jag vet hur tufft det är att bara vänta och vänta, men förhoppningsvis kommer det gå bra. Ta en timme i taget och försök stå ut. Förhoppningsvis går det toppen för dig. Jag håller tummarna, lycka till!!

• Cyanea

Vill även tillägga att det inte påverkar graviditeten om du blöder på grund av trombyl och lättretade slemhinnor. Det blir bara större mängd. 

• Virrvarr

Tack för alla svar!

Jag blöder fortfarande men får också gravid 1-2 på clearblue digital fortfarande. Är 14 dagar efter äggplock idag.

När borde clearblue slå om till 2-3 om allt gått bra?

• Virrvarr
    cameleon skrev 2016-10-10 22:57:10 följande:

Hur går det för dig Virrvarr?

Inge bra tyvärr. Började blöda mer och mer och till slut visade testet negativt.
    Så jag får kämpa vidare med en frysis nästa gång. Blir min tionde ruvning- kan det snälla vara min tur snart?
  • Kelsson1
    Virrvarr skrev 2016-10-11 06:22:03 följande:
    Inge bra tyvärr. Började blöda mer och mer och till slut visade testet negativt.
    Så jag får kämpa vidare med en frysis nästa gång. Blir min tionde ruvning- kan det snälla vara min tur snart?
    Beklagar verkligen! Tillåt dig själv att vara ledsen om du behöver det så orkar du kämpa vidare sen. Varma kramar!
  • cameleon
    Virrvarr skrev 2016-10-11 06:22:03 följande:
    Åh, jävla skit!!
    Då får vi verkligen hoppas på den 10:e återföringen. Stor kram!
  • Cyanea

Usch vad tråkigt, beklagar verkligen :'( Håller tummarna hårt för att nästa gång är er tur <3 Lycka till!! 

Svar på tråden Ruvardag 9 positivt med clearblue - men rosa/röd lutinus!