• saralissie

Blekning av hår, lukt

Hej!

Förra gången jag blekte mitt hår hemma luktade det så hemskt mycket (använde två paket då mitt hår är långt). Första gången när jag bara hade ett paket var det okej men andra gången luktade det så mycket att brandvarnaren gick igång. Finns det något sätt att bleka håret och slippa lukten? Eller i alla fall slippa att brandvarnaren går igång?

Sen när jag blekte gjorde lukten av det att det sved i ögonen. Kändes även som om man skulle haft munskydd typ för det luktade så starkt. Är det såhär för alla eller var det just mitt blekmedel? Hur gör man för att bleka på ett så "smärtfritt" sätt som möjligt??

Tack i förväg till er som svarar.

• Svar på tråden Blekning av hår, lukt
  • Carambolan

Så illa att brandlarmet går och det svider i ögonen ska det inte vara! Byt märke nästa gång.

• Linnis92

Man går till frisören och håller inte på med skiten som finns på Ica.

• saralissie

Ska absolut testa att byta märke, var ett väldigt billigt märke jag köpte denna gången...

• Nittiotvå

Haha, när jag avfärgade mitt hår med b4 extra strength så gick brandvarnaren igång. Dock så stod jag inte så långt ifrån den.

• saralissie
    Nittiotvå skrev 2016-10-31 00:24:59 följande:

Haha, när jag avfärgade mitt hår med b4 extra strength så gick brandvarnaren igång. Dock så stod jag inte så långt ifrån den.

Haha då är inte jag den enda som lyckas med såna här konstigheter då! Jag stod också rätt nära.
  • Nittiotvå

Haha *high five*

Testa dra på en påse över huvudet, när du satt i allt blekningsmedel (sätt den så pass tight att inte lukten kommer ut från pannan och sidorna) . Jag brukar köra med en systemkasse som jag knyter där bak.

Svar på tråden Blekning av hår, lukt