• fannyyh

blödning pga orgasm?

Är det normalt att få en pytteliten blödning( rosa på pappret) efter orgasm? Inget penetrerande,bara orgasm.
    Är i vecka 5(4+6)

• Svar på tråden blödning pga orgasm?
  • fannyyh

Jag ha avstått från allt vad sex innebär ända tills igårkväll, och då kom det blod igen. Så jag hoppas de beror på sköra slemhinnor bara eller liknande. Och att det inte är farligt. Men kommer nog undvika sex ändå tills om en vecka då jag ska träffa barnmorskan för första gången

• Anonym SE

Jag fick en blödning efter orgasm.
    Det kom ganska mycket och jag trodde det då berodde på att penetration retat.

Några dagar senare fick jag enbart orgasm och det började blöda lika dant igen.
    Det följdes av smärta i höger sida magen och när den inte gav sig sökte jag hjälp akut.

På ultraljudet kunde man inte se varför det blödde förutom att det kom ifrån livmodern.
    Man kunde se den lillas hjärta ticka på och inget såg konstigt ut.
    Det är ju dock ingen garanti för att den fortfarande lever.
    Jag små blödde över en vecka efteråt (såg det bara lite på pappret)

Vi har valt att avstå ifrån samlag och nu senast efter orgasm var allt som vanligt.
    Har tid på fredag för inskrivning så då hoppas jag att den lille fortfarande lever.

• Cacek
    Anonym SE skrev 2016-10-15 11:11:24 följande:

Jag fick en blödning efter orgasm.

Det kom ganska mycket och jag trodde det då berodde på att penetration retat.

Några dagar senare fick jag enbart orgasm och det började blöda lika dant igen.

Det följdes av smärta i höger sida magen och när den inte gav sig sökte jag hjälp akut.

På ultraljudet kunde man inte se varför det blödde förutom att det kom ifrån livmodern.

Man kunde se den lillas hjärta ticka på och inget såg konstigt ut.

Det är ju dock ingen garanti för att den fortfarande lever.

Jag små blödde över en vecka efteråt (såg det bara lite på pappret)

Vi har valt att avstå ifrån samlag och nu senast efter orgasm var allt som vanligt.

Har tid på fredag för inskrivning så då hoppas jag att den lille fortfarande lever.

Jag är i V6+3 och jag har ungefär samma problem, ikväll efter orgasm (ingen penetration) började jag blöda, jag har ingen smärta alls i magen, förutom att jag är orolig. Först när jag torkade mig såg jag några klumpar men nu är det mest rosa. Ringde 1177 och de sa att det inte fanns något att göra, bara vänta och se om det är missfall eller inte. Men jag funderar på om man inte kan ringa till mvc och få en tid för att höra om det finns något hjärtljud bara för att veta.
  • fannyyh

För min del var det ett MA, som kom igång i v 9 (8+4) graviditeten hade dock stannat nångång mellan v.4-6..
    Vet dock inte om de varför jag blödde vid orgasm.

Svar på tråden blödning pga orgasm?