• Annamalmo90

Så nervös inför rutin ultraljudet om några dagar, fler som är det?

Hej. Några fler som är nervös inför rul??Detta är första barnet och rutin ultraljudet är på onsdag o jag håller på att bli knäpp. Är så nervös för att det ska vara något fel, eller kanske det värsta (att det inte lever) :( . Jag har fortfarande spända bröst o illamåendet kommer ibland (väldigt sällan). Men det kan ju ändå vara så fast det inte finns nåt i magen tydligen, har man läst till sig. Jag är så nervös. :(

Någon som går igenom samma?

• Svar på tråden Så nervös inför rutin ultraljudet om några dagar, fler som är det?
  • Jag är bara jag

Har gått igenom samma! Kämpade i så många år att bli gravid och hade haft flera missfall så vid VUL v.13 hade jag sån ångest att jag nog hellre om jag fått välja där och då helt enkelt bara dött! UL var inte mycket bättre det heller. Totalt förvånad att barnet levde. Men rent statistiskt är det ju så att barnet oftast lever på UL. Det är dock inte lätt tänka när man sitter där dödligt nervös och tänker det värsta... Önskar dig stort lycka till!

• Annamalmo90

--> Jag är bara jag:

Tack för ditt svar. Usch då :( har själv haft ett missfall innan denna graviditeten så man är nervös. Nej det är inte lätt att tänka så positivt när man läser mycket och om man är så nervös att man inte kan sova så bra :(

Imorgon är det dags .... 9 på morgonen , är glad att min sambo fick ledigt från jobb så han kan följa med mig.

Tack så mycket!

• Annamalmo90
    Jag är bara jag skrev 2016-10-11 13:55:36 följande:

Håller en tumme! {#emotions_dlg.flower}

Din tumme gjorde susen :D :D Bebis mår bra och sprattlade där inne. Barnmorskan log och sa *den lille krabaten vill inte ligga still* haha. 
    Vi väntar en liten fin och frisk pojke :D :D . Min största rädsla inför detta var att det kanske skulle vara något fel. Men nej nej.
    Alla i min och min sambos närhet trodde att det skulle vara en flicka men han stretade med benen så det var inte så svårt att missa det som poppade upp haha :D . Jag är så lycklig :D
  • Jag är bara jag

Stort grattis!  {#emotions_dlg.flower}  Det är en sån befrielse att se det där sprattlande miraklet! Glad Vår är aldrig samarbetsvillig, mycket livlig alla UL. Tungan ute Kön får bli en överraskning däremot. Ett levande barn är allt jag drömt om!

• Annamalmo90
    Jag är bara jag skrev 2016-10-17 18:38:34 följande:

Stort grattis!  {#emotions_dlg.flower}  Det är en sån befrielse att se det där sprattlande miraklet! Glad Vår är aldrig samarbetsvillig, mycket livlig alla UL. Tungan ute Kön får bli en överraskning däremot. Ett levande barn är allt jag drömt om!

Tack så mycket. :D :D Ja det var det. Både sambon och jag fick tårar, helt underbart. Haha aww så sött. Jag var också så i början att jag inte ville veta könet men jag kunde inte hålla mig och sambon ville veta hehe så därför blev det att vi frågade bm om hon kunde se vad det var så får hon gärna berätta :D. Ja det viktigaste är ju att barnet är friskt och lever. Vilken vecka är du i? 
  • Annamalmo90
    Jag är bara jag skrev 2016-10-19 18:48:32 följande:

V.34 så inte länge kvar nu. Drömmer

Åhh så kul :D Vad härligt :D Känner du av sparkar o så varje dag? :D
  • Ivana1988

Skönt att allt gick bra för er!

Jag var nära hjärtattack innan.. så nervös.. och så fick jag också vänta 30 minuter innan sköterska kom så jag var riktigt stressed... finns inget batter än att se att allt är okej!
    lycka till:) ska bli en pojke här med:)

• Jag är bara jag
    Annamalmo90 skrev 2016-10-21 14:01:56 följande:
    Åhh så kul :D Vad härligt :D Känner du av sparkar o så varje dag? :D
    Ja,sparkar har jag känt sen v.22- och ska man känna varje dag! Rejäla,onda, men bevis på att den lever så det gör inget. Hjärta
  • Annamalmo90
    Ivana1988 skrev 2016-10-21 14:52:05 följande:

Skönt att allt gick bra för er!

Jag var nära hjärtattack innan.. så nervös.. och så fick jag också vänta 30 minuter innan sköterska kom så jag var riktigt stressed... finns inget batter än att se att allt är okej!
    lycka till:) ska bli en pojke här med:)

Ja jätte härligt :). Ojdå 30 minuter? Då hinner man ju bli ännu mer nervös. Nej eller hur, så fort hon sa 'allt ser bra ut' så släpptes tunga stenar o man kunde pusta ut liksom. Också en pojke? :) :) åhhh. Skönt att allt gick bra för dig med :).
  • Annamalmo90
    Jag är bara jag skrev 2016-10-21 14:55:13 följande:
    Ja,sparkar har jag känt sen v.22- och ska man känna varje dag! Rejäla,onda, men bevis på att den lever så det gör inget. Hjärta
    Ja jag känner han varje dag, mest på kvällen när man ligger ner. Men även om jag sitter på jobb så börjar han små sparka. Det är så härligt att känna det.
    Ojdå, får du ont? :( Riktig boxare där inne såfall :) hehe.
  • Ivana1988
    Annamalmo90 skrev 2016-11-14 16:41:57 följande:
    Ja jätte härligt :). Ojdå 30 minuter? Då hinner man ju bli ännu mer nervös. Nej eller hur, så fort hon sa 'allt ser bra ut' så släpptes tunga stenar o man kunde pusta ut liksom. Också en pojke? :) :) åhhh. Skönt att allt gick bra för dig med :).
    jo man var verkligen nära att svimma haha... nu har vi varit på UL I v28 för att jag ramlade så det var lika jobbigt fast man kännde bebisen.. man kommer nog aldrig sluta oroa sig:) nu I v31 imorgon kan jag säga att det är tungt, gör ont och man känner sig som en elefant, sparkarna är riktigt onda ibland speciellt mot blåsan och gå upp från sängen på natten kan ta jäkla lång tid haha

håller tummarna! vår RUL var fantastisk, vi hade en sköterska som skulle lära sig så vi var där säkert 30-40 minuter och dom visade oss precis allt...så häftigt.
  • Annamalmo90

Ivana1988:

Det var ett tag sen jag var inne här , hur har det gått för dig? Har du fått bebis än eller det är lite tid kvar? :D Såfall stort lycka till :D

Jag är i vecka 30 så det är ett litet tag kvar för mig :D

• Ivana1988
    Annamalmo90 skrev 2017-01-01 20:44:56 följande:

Ivana1988:

Det var ett tag sen jag var inne här , hur har det gått för dig? Har du fått bebis än eller det är lite tid kvar? :D Såfall stort lycka till :D

Jag är i vecka 30 så det är ett litet tag kvar för mig :D

hej!

nej inte än men hoppas han kommer snart, går I vecka 38 på onsdag och är riktig trött på det:)) så hoppas hoppas jag inte går over!!

hur har det gått för dig? har du ett smidigt graviditet nu?
  • Annamalmo90
    Ivana1988 skrev 2017-01-02 13:55:12 följande:
    hej!

nej inte än men hoppas han kommer snart, går I vecka 38 på onsdag och är riktig trött på det:)) så hoppas hoppas jag inte går over!!

hur har det gått för dig? har du ett smidigt graviditet nu?
    Hej! Okej, jag är i vecka 32 (31+5). Haha ja man blir ju inte lättare eller smidigare om man säger så. :) 
    Hoppas han är redo att komma ut i tid så du inte behöver gå över tiden. Det vill inte jag heller.

Jag mår faktiskt rätt bra, bara mer trött i kroppen. Sambon hjälper mig mycket med att knyta skor/knäppa skor (kan inte böja mig så långt längre haha :$ :) ) o håller i mig när det finns backar att ta sig upp för. haha. 
    Har inga smärtor eller nåt sånt så det är såå skönt. :)

• Ivana1988
    Annamalmo90 skrev 2017-01-19 12:12:14 följande:

Hej! Okej, jag är i vecka 32 (31+5). Haha ja man blir ju inte lättare eller smidigare om man säger så. :) 

Hoppas han är redo att komma ut i tid så du inte behöver gå över tiden. Det vill inte jag heller.

Jag mår faktiskt rätt bra, bara mer trött i kroppen. Sambon hjälper mig mycket med att knyta skor/knäppa skor (kan inte böja mig så långt längre haha :$ :) ) o håller i mig när det finns backar att ta sig upp för. haha. 

Har inga smärtor eller nåt sånt så det är såå skönt. :)

Vad skönt! Vi har 5 dagar kvar till bf eller 19 till igångsättning då... hoppas att kroppen tar hand om det själv smidighet har jag lämnat för länge sedan haha men gör faktist allt själv för st tjag har jobbst fram tills i måndags så man var tvungen om inte chefen skulle ta på mig mina skor ))
  • Annamalmo90
    Ivana1988 skrev 2017-01-19 18:18:32 följande:
    Vad skönt! Vi har 5 dagar kvar till bf eller 19 till igångsättning då... hoppas att kroppen tar hand om det själv smidighet har jag lämnat för länge sedan haha men gör faktist allt själv för st tjag har jobbst fram tills i måndags så man var tvungen om inte chefen skulle ta på mig mina skor ))
    Åhh vad skoj. :) Ja jag har bf 16/3 och jag ska försöka jobba till 1/3. Ojdå har du jobbat så länge? :O , duktigt av dig. :) :) .
    Haha ja det hade varit nåt om chefen hade gjort det. :D . På jobbet har jag inneskor som man bara föser in fötterna i men hemma får jag ha hjälp med vissa skor om jag måste böja mig som sagt :) hahaha. Hoppas allt går bra för dig.

Längtar så till Mars....:D:D:D

Svar på tråden Så nervös inför rutin ultraljudet om några dagar, fler som är det?