P-piller, uppskjutning och graviditet
Hej!
Är alldeles ny på detta forum och vi har precis börjat försöka få barn. Ursäktar nu för ett långt inlägg, men jag hoppas att någon kan vara till hjälp..
Mitt problem just nu är att jag har ätit p-piller sen jag var 16 år (11 år! herregud vad tiden går) och de senaste åren har jag haft vanan att skjuta upp mensen två månader i taget eller så. Jag brukar alltid få mens när jag slutar med pillren i en vecka eller om jag råkar slarva någon dag.
Nu har jag gått i två veckor och två dagar utan piller och jag har inte fått någon mens! Jag minns inte när jag hade mens senast, eftersom jag aldrig har behövt räkna på det, så det är svårt att räkna ut när jag ska ha ägglossning och sånt nu..
Jag hade lite mensvärk igår, men ingen mens. Jag och mannen har haft sex precis när jag slutade med pillren (hade bara ätit piller varannan dag veckan innan, jag var slarvig som 17) och några gånger till efter det. Kan jag redan vara gravid?
Jag har fått yrselattacker och (ursäkta infon) mer flytningar än vanligt. Igår var det som rå äggvita, men enligt ett ägglossningstest har jag inte ägglossning.. Gravtest var negativt, men det skulle vara så tidigt än, så jag vet inte om det är korrekt. Finns det något annat jag kan göra? Är inte illamående på morgonen och brösten ömmar inte. Vågar jag hoppas?
Tacksam för svar! =)