• solstormen

Regnställ

Såg att det var en diskussion om overall och hur länge man använder det. Tänkte på hur har ni gjort med regnkläder? Säkert väldigt olika var man bor. Hur länge har era använt klassiska galonställ åldersmässigt, när gick ni över till mer vindställs aktiga?

• Svar på tråden Regnställ
  • Carambolan
    Scalaren skrev 2016-10-10 19:56:41 följande:

Vi hade galon till förskoleklass och från ettan blev det regnställ.

Samma här.
  • Duckan

Vi hade regnställ 0 till åk 2. Nu i trean har hon bara stövlar och regnrock. Hon vägrar överdragsbyxor. Nu har det inte regnat så mycket i höst ännu så jag låter det bero till den dagen personalen kräver att hon måste ha byxan också.

• Gladskit

Min son går i fyran och har regnställ typ galon från Helly Hansen. Han är en sån som gillar att vara ute och i skolan är de ute varje rast så det måste liksom finnas bra kläder.
    Därmed inte sagt att icke-galon-varianten är sämre, men än så länge har vi varit nöjda med dessa och han har inte klagat så då kör vi på det.

• Maddi

Jag har aldrig satt på mina barn regnställ. Bra skalkläder även på förskolan och mina har aldrig varit varken blöt eller fuktig. Dessutom den enda jackan mina barn har förutom när dom fått eller köpt fin jackor. 

• Vestra

Bra skalkläder. Skickade med något galonställ till 5 åringen när hon började förskolan, men det användes aldrig. Personalen har alltid föredragit skalkläderna och vi har med alla 3 fått höra att det är bästa alternativet. Jag och pappan klär oss inte heller i galon.

Men, badar dom i lera kan det ju vara smidigt med galon kanske. 

Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
Svar på tråden Regnställ