• pandora1999

Tonårsdepression

Min dotter visar tecken på depression. Hur går jag vidare för att hjälpa henne?
  • Svar på tråden Tonårsdepression
  • Anonym (....)

Se kommentar på tråden om magnesium.

Prata med bup som föregående säger. Bra idé!

Finns för henne alltid och stå upp för att hon får någon som lyssnar på henne. Lycka till! <3

• Magdalena03

Kolla först tycker jag om det finns någon ungdomsmottagning för lättare ohälsa.

BUP har oftast långa köer.

• Anonym (Hjärtat)

Att ta vitaminer och mineraler i lagom doser skadar ju inte.
    Men du borde absolut ringa den vårdcentral hon är skriven på så kommer dom skicka dig i rätt riktning.

• Anonym (been there)

har en tonåring som varit deprimerad nästan hela högstadiet Går nu i 9an). Det är mycket tungt och jag råder dig att söka BUP på en gång. De har hjälpt oss både med medicin och kuratorstöd, både till oss föräldrar och vårt barn. De har även varit behjälpliga i kontakten med skolan eftersom det inte funkat så bra (man orkar inte plugga så bra när man mår så dåligt) och skolan har lyssnat mkt på vad BUP har sagt.

vanlig VC kan inte göra så mkt. Där kan man ta prover för att se så man inte har någon brist, så det inte är därför man mår deppigt.

• Anonym (orolig)

Min dotter skar på armarna förut och efter ett tag på BUP så slutade hon.
    Det var pga vi är skilda och inte var överens.
    Nu har hon börjat skära sig på låren, trots att vi inte är osams.
    Jag får inte säga nått till någon, inte ens den andra föräldern, och BUP det vägrar hon, det blir bra efter ett visst datum i Maj........och jag är rädd vad det kan ses som en räddning för.
    Hjälp!! Hur ska jag göra????

Svar på tråden Tonårsdepression