• Lissa123

Utslag på ÄL-test i flera dagar?

Hej!
    Hoppas någon som känner igen sig kan ge mig lite råd. Jag har en relativt lång cykel mellan 32-34 dagar, och brukar få positivt utslag på ÄL-tester runt cykeldag 16-20 och brukar då ta tester under alla dessa dagar och få ett starkt positiv under en (1) av dagarna. Nu senaste cykeln fick jag positivt på ÄL-testet redan cykeldag 10, vilket var den 6e oktober. Från den 6e till idag har jag tagit ÄL-test varje dag och de har alla varit positiva vad jag kan se.  Se bild

Någon som haft det så?

• Svar på tråden Utslag på ÄL-test i flera dagar?
  • Lissa123

De två nedersta är ju de som skulle kunna vara negativa. Resten är positiva

• Lissa123

Strecken längst till vänster, närmast det gröna är ju kontrollstrecket, inte teststrecket

• Mirelle

Du kan inte va gravid då?

Läst att ägglossningstest inte kan se någon skillnad på hormonerna LH och hCG

• FrökenE1985

Jag hade liknande denna cykeln. Positivt dag 8 sen negativt 2 dagar sedan positivt dag 11 eller 12 igen efter det negativt och sedan postivt igen i fyra dagar i rad från den 3 oktober. Jag tempar också och har nu har min app bekräftat äl den 5 oktober. Så för mig försökte kroppen ägglossa i flera omgångar och lyckades på 3:dje försöket. Brukar normalt ha ägglossning på dag 13 eller 14.

Svar på tråden Utslag på ÄL-test i flera dagar?