Hur ser jag att mitt meddelande blivit läst?
Hej!
Om jag skickar ett meddelande till en person på Facebook som jag inte är vän med, hur bär jag mig åt för att se ifall människan ifråga har sett det eller inte?
Tacksam för svar!
Hej!
Om jag skickar ett meddelande till en person på Facebook som jag inte är vän med, hur bär jag mig åt för att se ifall människan ifråga har sett det eller inte?
Tacksam för svar!
Så vitt jag vet kan du inte det förrän mottagaren har bekräftat att det är ok att du får se det.
Tack för ditt svar! Men hur vet jag att mottagaren har bekräftat det?
Ok! Men hur ligger det till med själva meddelandet, kan man va säker på att personen i fråga ser att det kommit när han/hon loggat in på sin sida? Eller ligger det "gömt" nånstans?
Jag kan inte svara på om det är en inställningsfråga eller ej. Men för mig syns "Meddelandeförfrågningar (1)" när jag klickar på pratbubblan uppe till höger i webbversionen.
Jag får inga notiser om det
Vad är meddelandeförfrågningar?
Okidoki, då bör det alltså vara svårt att missa det. Och man borde kunna se fall personen i fråga har sett det eller inte...
Det brukar synas en liten rund ring under meddelandet med den andra personens bild
Aha! Så då är det i princip omöjligt att missa att man fått ett nytt meddelande, även om man inte är vän med personen, helt enkelt?
Aha! Så då är det i princip omöjligt att missa att man fått ett nytt meddelande, även om man inte är vän med personen, helt enkelt?
Vad störigt! Och det verkar ju inte vara världens mest självklara och enkla grej att se ifall personen har läst det eller inte. Hur ska man kunna veta?
Yes
Oj! Där ser man, haha! Kanske bäst att göra det, avvakta lite :) Och när det står "xx har godkänt din förfrågan" så vet man att meddelandet har blivit läst, helt enkelt? Innan dess har det förmodligen inte blivit sett?