• ellie855555

Hur ser jag att mitt meddelande blivit läst?

Hej!
    Om jag skickar ett meddelande till en person på Facebook som jag inte är vän med, hur bär jag mig åt för att se ifall människan ifråga har sett det eller inte?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur ser jag att mitt meddelande blivit läst?
  • Tyrfing

Så vitt jag vet kan du inte det förrän mottagaren har bekräftat att det är ok att du får se det. 

• Tyrfing
    ellie855555 skrev 2016-10-11 21:32:34 följande:
    Tack för ditt svar! Men hur vet jag att mottagaren har bekräftat det?
    Så vitt jag vet så ser du att meddelandet har blivit läst om mottagaren har bekräftat det. 
  • ellie855555

Ok! Men hur ligger det till med själva meddelandet, kan man va säker på att personen i fråga ser att det kommit när han/hon loggat in på sin sida? Eller ligger det "gömt" nånstans?

• Tyrfing

Jag kan inte svara på om det är en inställningsfråga eller ej. Men för mig syns "Meddelandeförfrågningar (1)" när jag klickar på pratbubblan uppe till höger i webbversionen. 
    Jag får inga notiser om det

Vad är meddelandeförfrågningar?

• ellie855555

Okidoki, då bör det alltså vara svårt att missa det. Och man borde kunna se fall personen i fråga har sett det eller inte...

• mullemamma

Det brukar synas en liten rund ring under meddelandet med den andra personens bild

• ellie855555

Aha! Så då är det i princip omöjligt att missa att man fått ett nytt meddelande, även om man inte är vän med personen, helt enkelt?

• Famous
    ellie855555 skrev 2016-10-11 22:10:30 följande:

Aha! Så då är det i princip omöjligt att missa att man fått ett nytt meddelande, även om man inte är vän med personen, helt enkelt?

Det är inte alltid det syns när man får meddelande från nån du inte är vän med. Man måste gå in på meddelandeförfrågningar om jag inte minns fel. Ibland hittar jag nya meddelanden från folk där långt efter de skrivit om vi inte är vänner på fb.
  • ellie855555
    Famous skrev 2016-10-11 22:20:39 följande:
    Det är inte alltid det syns när man får meddelande från nån du inte är vän med. Man måste gå in på meddelandeförfrågningar om jag inte minns fel. Ibland hittar jag nya meddelanden från folk där långt efter de skrivit om vi inte är vänner på fb.
    Vad störigt! Och det verkar ju inte vara världens mest självklara och enkla grej att se ifall personen har läst det eller inte. Hur ska man kunna veta?
  • Famous
    ellie855555 skrev 2016-10-11 22:28:53 följande:

Vad störigt! Och det verkar ju inte vara världens mest självklara och enkla grej att se ifall personen har läst det eller inte. Hur ska man kunna veta?

Har du skickat till nån du inte är vän med på fb?
  • ellie855555
    Famous skrev 2016-10-11 22:30:53 följande:
    Har du skickat till nån du inte är vän med på fb?
    Yes
  • Famous
    ellie855555 skrev 2016-10-11 22:33:02 följande:

Yes

Okey men ta det lugnt och avvakta några dagar. Förmodligen har personen helt enkelt inte läst det än. Tror det står typ " xx har godkänt din förfrågan"

Nåt sånt står det. Fick själv se på meddelandeförrågningar att jag fick en grattishälsning min födelsedag typ två veckor efter jag fyllt år så nu går jag in och kollar där oftare.
  • ellie855555
    Famous skrev 2016-10-11 22:44:39 följande:
    Okey men ta det lugnt och avvakta några dagar. Förmodligen har personen helt enkelt inte läst det än. Tror det står typ " xx har godkänt din förfrågan"

Nåt sånt står det. Fick själv se på meddelandeförrågningar att jag fick en grattishälsning min födelsedag typ två veckor efter jag fyllt år så nu går jag in och kollar där oftare.
    Oj! Där ser man, haha! Kanske bäst att göra det, avvakta lite :) Och när det står "xx har godkänt din förfrågan" så vet man att meddelandet har blivit läst, helt enkelt? Innan dess har det förmodligen inte blivit sett?
  • Tyrfing
    ellie855555 skrev 2016-10-11 22:53:13 följande:
    Oj! Där ser man, haha! Kanske bäst att göra det, avvakta lite :) Och när det står "xx har godkänt din förfrågan" så vet man att meddelandet har blivit läst, helt enkelt? Innan dess har det förmodligen inte blivit sett?
    Som jag minns det får man läsa innan man godkänner att sändaren får vetskap om detta. 
    Jag har tyvärr inga skärmdumpar att bjuda på.. Obestämd
  • ellie855555
    Tyrfing skrev 2016-10-11 22:57:34 följande:
    Som jag minns det får man läsa innan man godkänner att sändaren får vetskap om detta. 
    Jag har tyvärr inga skärmdumpar att bjuda på.. Obestämd
    Haha, det är ingen fara, jag tror dig trots avsaknaden av skärmdumpar som bevismaterial ;)
  • Famous
    ellie855555 skrev 2016-10-11 22:53:13 följande:

Japp tror det är så :)
Svar på tråden Hur ser jag att mitt meddelande blivit läst?