• amandajavisst

    Lite funderingar kring Otrivelle

    Hej på er!

    Jag har ätit en dubbelkur pergotime och utvecklat en äggblåsa på 16.5 mm dag 16. Jag fick direktiv att ta en spruta Otrivelle på söndag, då är det cykeldag 21.

    Men hon sa också att om jag får en egen ägglossning så är den beräknad fredag/lördag. Men jag ska ändå ta sprutan på söndag som jag uppfattat det?!

    Det är första sprutan för mig, så jag undrar om ni med mer erfarnehet kan förklara hur den funkar. Vet att det får ägget att släppa, men om jag får egen ägglossning på fredag, vad gör sprutan på söndag då?

    Hopps ni förstår min fråga!


  • Svar på tråden Lite funderingar kring Otrivelle
  • Jag är bara jag

    Förutom att få ägget att släppa gör den också slemhinnan bättre. Har tatt Ovitrelle och Pregnyl 2 ggr  varje ED i det syftet.

  • amandajavisst
    Jag är bara jag skrev 2016-10-12 15:36:31 följande:

    Förutom att få ägget att släppa gör den också slemhinnan bättre. Har tatt Ovitrelle och Pregnyl 2 ggr  varje ED i det syftet.


    Aha okej!

    Men om jag får ägglossning av mig själv på fredag, vad händer om jag tar sprutan på söndag då? Det händer inget annat än att slemhinnan blir bättre?
  • Jag är bara jag
    amandajavisst skrev 2016-10-12 15:58:36 följande:
    Aha okej!
    Men om jag får ägglossning av mig själv på fredag, vad händer om jag tar sprutan på söndag då? Det händer inget annat än att slemhinnan blir bättre?
    Nej,det händer inget mer.
Svar på tråden Lite funderingar kring Otrivelle